Var fanns Nintendo Wii Fantasi

Den snabbast säljande videospel plattform under de senaste två åren har varit Wii ? ; en liten , vit spelkonsol som tillåter spelare att interagera med spelet genom en unik regulator . Men vad som inte är allmänt känt om Wii -systemet som uppfann det och hur det kom att bli . Historia

1985 japanska elektroniktillverkarenNintendo släppte Nintendo Entertainment System , eller ” NES ”, som introducerade spelarna till populära ikoner som Mario och Zelda . Sedan dess Nintendo , liksom sina konkurrenter , har arbetat ursinnigt att förbättra grafik och vädjar bland gamers .
2004 Nintendo bedövade spelvärlden genom att införa idén till en spelkonsol som gick i en radikalt ny riktning . I stället för att förbättra spel hästkrafter genom kraftigt – förbättrad grafik och allt mer komplexa spel , beslöt Nintendo att en stor del av befolkningen fortfarande inte hade fått in TV-spel och att dess nya plattformen , kallad ” revolutionen ” skulle förändra den trenden .

Betydelse

VD för Nintendo, Satoru Iwata , sade vid demo lanseringen av ” revolutionen ” 2005 att hans företag skulle kunna förenkla standardspelkontrolloch förändra det på ett sådant sätt att flytta regulatorn runt under ett spel som inte bara skulle uppmuntras , men nödvändigt för att spela spel . Namnet på projektet ändrades från Nintendo Revolution till Wii strax innan det släpps . På dess officiella release i USA , Japan , Sydamerika och Australien , Wii blev snabbt den hetaste spelkonsol på marknaden . Efterfrågan var så hög , en del andrahandsmarknaden ut $ 400 eller mer för de 250 -konsolen . Addera Funktion

Satoru Iwata märkt att när du spelar videospel , oerfarna spelare gjorde två saker . Först flyttade de styrenheten runt , försöker få karaktären på skärmen för att gå snabbare . För det andra , växte de frustrerade med den komplexa melding av knappar, styrspakar och triggers som bildade standardstyrenheten. Wii , han fastställt , skulle ta upp både dessa problem . Först fjärrkontrollen (som är Wii controller ) förenklas till en enda stor knapp på toppen , en trigger på botten och en fyra riktning analog controller på toppen , precis under den stora knappen . Fjärrkontrollen känner också rörelse i tredimensionellt rum , som kräver spelare att röra sig för att interagera med spelen .
Typer

De typer av spel som erbjuds har också förändrats för att vädja till spelare och icke- spelare lika . Några av titlarna Nintendo erbjuds för Wii ( och ibland medföljer Wii ) var grundläggande sportspel . Wii Sports , till exempel, som erbjuds bowling, baseboll , tennis, golf och boxning på en disk. Rörelserna regulator bestäms åtgärder i spelet och var avsiktligt lämnats enkelt . Tanken var att locka icke-spelare för att ge konsolen en chans och för att uppmuntra icke -gamers att fortsätta spela. Till exempel Nintendo skänkte hundratals Wii system för att vila bostäder och pensionscenteröver hela USA där , enligt uppgift , är bowling den mest populära sporten .
Överväganden

Satoru Iwata och Nintendo inte heller glömma deras hängivna spel fans , att föra ut titeln direkt från Nintendo eller genom andra mjukvaruutvecklare , som skulle vädja till sitt spelande fans. Gamla titlar re- inbillade för Wii och äldre Nintendo GameCube-spel kunde spelas på Wii .
Nintendo fortsätter att balansera traditionella spel med nya användningsområden för den registeransvarige eller till och med nya flygledare helt . Wii Mario Kart placerar Wii remote i ratten formad kontrollens hållare och tillät spelarna att ” drive ” vagnen som om det vore en riktig bil . Nintendo Fit använder en balans kännande plattform för att guida spelarna genom olika Yoga övningar . Wii ” Zapper ” är en pistol formad kontrollens hållare som rymmer Wii remote och det är ” nunchuck ” tillbehör för att kunna spela ett armborst skjutsimulator som heter Links Crossbow . Alla dessa styrenheter ursprungligen utvecklades av Nintendos designen laboratorium i Japan , men testades hela världen . Addera

Kommentera