Fria Inomhus

Tro det eller ej , det finns en handfull inomhus spel där du behöver inte spendera ett öre . Dessa spel , som använder några brädor , sportbollareller till och med pennor och papper , kräver bara tillräckligt med utrymme att spela i. Klassiska exempel är anka – anka – gås och gömma – och – söker. Andra inkluderar ” I Spy ” och ” Red Rover , Red Rover . ” Klassiska Barnspel

Hide -and -seek är älskade barn spel , och reglerna är enkla . Välj en ” sökare ”, som räknas till en utsedd antal , vanligen 20 eller 30 , medan resten av gruppen hittar ett gömställe . När ” sökare ” når det sista numret , kallar hon ut ” Redo eller inte , här kommer jag , ” och börjar leta efter den ” hiders . ” Det första barnet hittat är nästa ” sökare ”.

Anka – anka – gåsen är liknande i sin enkelhet : igen , är en ledare utses och alla spelare utom ledaren sitter i en cirkel . Som ledare går runt utsidan av cirkeln , klappar han varje barns huvud medan du säger ” anka ”. När ledaren bestämmer sig för att klappa ett barns huvud och säga ” gås ” istället , barnet nominerad ” gås ” måste hoppa upp och jaga ledaren runt cirkeln . Om ” gås ” taggar ledaren innan ledaren kan sitta i ” gås s ” sits , den ” gås ” blir ledare . Om inte , fortsätter ledaren i den rollen .
Spel idealisk för större grupper

rött ljus , grönt ljus , är en person som utsetts ” det ” , och står en bit bort från resten av gruppen . Gruppen står i en rak linje , och ” det ” vänder sig bort från gruppen och kallar ” grönt ljus ”. På uppmaning av ” grönt ljus ”, gruppen är tillåtet att köra mot ” det . ” Men när ” det ” kallar ” rött ljus ” och vänder sig om , måste alla sluta . Den som fortfarande är i rörelse när ” det ” kallar ” rött ljus ” är ute . Vinnaren är den deltagare som uppnår ” det ” först . Denna person betecknas ” det ” för nästa omgång .

Red Rover , Red Rover är också ett bra spel för större grupper . Till att börja med måste en grupp delas upp i två mindre grupper , vilka sedan vända mot varandra och håller händerna . Varje grupp får en tur att ringa ut till det andra laget att skicka över en av deras spelare med hjälp av följande samtal , till exempel : ” . Red Rover , Red Rover , skicka Jillian över ” Jillian lämnar sedan sin grupp och försök att få igenom motståndarlaget . Om hon inte kan bryta igenom , kommer hon att gå med i det andra laget . Om hon lyckas bryter igenom , tar hon en av de motsatta lagkamrater tillbaka till sitt team . Det lag som har alla spelare i slutändan vinner .

Kommentera