Outburst II Regler

Ultimate Outburst eller Outburst II , är en Hasbro brädspel avsedd för två eller fler vuxna . Det är ett lagspel och beskrivs av Hasbro som målmedvetet ” orättvist . ” Spelet handlar om tre olika omgångar . Den första handlar om att gissa mål svar som matchar en osynlig kort . Den andra innebär att en omvänd runda, där spelare antar ämnet när det ges målord . Den tredje omgången innebär spel på vilket lag som får svaren rätt . Game Setup

För att spela Outburst II spelarna måste delas upp i två lag och båda lagen är att placera sina tokens i början av spelplanen . Varje lag ska välja sex utbrott kort och placera dem längs den yttre kanten av brädet . Nedanför raden av kort , ska lagen placera sex ReverseBurst kort . Då ska lagen välja åtta fler utbrott kort och bör placera dem inne i Challenge kuvertet . Den omger går i mitten av brädet .
Omgång 1

Någon från det första laget upp väljer ett utbrott kort och händer det till sekreterare . En sekreterare från det lag som inte börjar den första rundan vänder över timern och ropar ämnet . Det första laget ropar ord som de tror kan vara med på listan på kortet . Som det första laget gissar ett ord rätt , kontrollerar sekreterare den. När tiden är ute , läser sekreteraren alla de ord som det första laget missade , stämmer upp antalet korrekta gissningar och flyttar den token framåt enligt det numret .

Rollerna vända som det andra laget spelar runda. Spelet fortsätter på detta sätt tills alla sex utbrott korten är borta .
Omgång 2

I ReverseBurst rundan , laget som går andra plockar en scorekeeper för den första svängen . Den sekreteraren vänder timern och läser det första målet svaret på kortet . Det första laget försöker gissa vad ämnet ordet är och om det är för svårt , kan de be om ett annat mål svar. Om ämnet svaret gissade innan tiden tar slut , är lagets poäng för att sin tur beräknas genom att antalet mål svaren från 10 . Token flyttas att många platser och det är det andra lagets tur .
< Br >
omgång 3

denna runda laget som förlorar börjar. Det vinnande laget glider delvis ett kort ur Challenge omsluta så bara ämnet ordet kan ses och det förlorande laget spel på hur många mål svar de tror att de kan gissa innan tiden rinner ut . Det vinnande laget kan höja budet genom att hävda att kunna gissa flera av svaren . Spelet börjar och om varje lag slår numret de satsar på , är deras polletter flyttas så många utrymmen . Om de misslyckas , är motståndarlagets token rörd att många utrymmen framåt . Vid slutet , laget token längst längs styrelsen vinner spelet . Addera

Kommentera