Klassrums Circle Spel

Klassrum erbjuder inte bara en inställning till utbildning, utan också för skojs skull , beroende på klass och läroplanen . Många klassrumsaktiviteter och spel, allt från & quot; Duck Duck Goose & quot ; & quot; Hot Potato , & quot ; engagera studenter som bildar en cirkel . Lärare kan engagera eleverna i många klassrum cirkel spel , oavsett om det gäller roliga eller införliva några pedagogiskt värde . ” Big Chief ”

Med studenter som sitter i en cirkel , en vald & quot ; Den & quot ; kid steg utanför rummet medan ett annat barn – & quot; Big Chief & quot ; Apostlagärningarna ut korta rörelser, som att klappa händer eller stampa fötterna . Alla spelare duplicera chefens agerande . När & quot ; Den & quot ; återgår till rummet , klockor han och försöker gissa & quot; Big Chief s & quot ; identitet. Om han gissar rätt inom tre försök , blir han den & quot; Big Chief , & quot ; medan en annan elev tar en sväng som ” Den & quot . ; Om han misslyckas med att gissa rätt , fortsätter han som & quot ; . Den & quot ;
” olika ljud , olika tillfällen ”

Studenter övar anpassa sin röst till särskilda platser och scenarier när man spelar & quot; olika ljud , olika tillfällen . & quot; En lärare skriver en plats och en person på registerkort och sätter dem i en behållare . Eleverna väljer ett index kort och tala med ett uppstoppat djur eller leksak i cirkeln som om det var den som anges på kortet . Eleverna använder också lämpliga tonfall med tanke på plats på sina registerkort . Till exempel, om en elevs kortlistor& quot; bibliotek & quot ; och & quot; vän , & quot ; eleven skulle tala tyst om något som hon skulle prata med någon om , eller om objekt som är relaterade till ett bibliotek . När en elev avslutar sett spelarna gissa platsen och personen som studenten försökte representera . Eleverna räcker upp handen för att gissa , med studenten gissa rätt att tala härnäst. Om ingen elev gissar rätt , väljer läraren nästa talare Addera ’ Pass The Chicken ’

Att sätta ett klassrum twist på & quot ; . Hot Potato , & quot ; en elev spelar & quot ; Den & quot ; kid och har en gummi kyckling. Läraren berättar & quot ; Den & quot ; för att nämna fem poster i en kategori – antingen ämnen bundna till klass läroplan eller allmänna ämnen , och att passera kycklingen till sin rätt . Till exempel kan läraren instruera sina elever för att nämna fem presidenter i USA . När eleverna passerar kycklingen runt cirkeln , & quot ; Den & quot ; försöker namnge fem presidenter . Skulle kyckling återvända till honom innan han namnger fem presidenter , förblir han & quot ; . Den & quot ; Om han lyckas namnge fem presidenter , studenten håller kyckling när han drar slutsatsen att namnge fem presidenter blir det nya & quot ; . Den & quot;
” Shoe Hustle ”

& quot ; Shoe Hustle & quot ; börjar med studenterna att ta bort sina skor och shoestrings , och placerat de shoestrings i deras skor ” tår . Eleverna sätter sina skor mitt på golvet och bildar en cirkel runt skorna , medan läraren blandar upp skon högen . Vid kommandot lärarens , att eleverna race lokalisera sina skor , snöra upp dem och sätta tillbaka dem på fötterna. Den första spelaren att snöra skorna , sätta skorna igen och stå upp vinner spelet .
” Word föreningar ’

Att inte bidra till en länk av ord skickar eleverna ut ur cirkeln i & quot ; Word föreningar . & quot; Efter läraren säger ett ord , nästa spelare säger ett annat ord som de förknippar med ordet som föregår den . Till exempel , om läraren säger , & quot; Hund & quot ; den första eleven får säga & quot; Bone & quot ; med nästa person som säger , & quot; Bury , & quot ; och så vidare. Om en sammanslutning giltighet kommer i fråga eleverna motivera föreningen , med läraren och andra elever som avgör om du vill acceptera den eller inte . Om eleverna inte kan komma på ett giltigt ord i 30 sekunder , de lämnar cirkeln . Spelet fortsätter tills en spelare återstår . Addera

Kommentera