Skillnader mellan Mega Man ​​Legends & Mega Man 64

” Mega Man Legends ” släpptes 1998 till PlayStation -konsoler . ” Legends ” var den första helt 3D- titel i serien och utnyttjade PlayStation förmåga att rita polygoner . Det var väl mottagna och samlat positiva recensioner från spelkritiker. År 2001 var det portas till Nintendo 64 konsol och retitled ” Mega Man 64 . ” På grund av de olika teknikerna för konsolerna , spelen hade tekniska och estetiska skillnader . Ljud skillnader

PlayStation använde cd-skivor med cirka 700 MB minne . Nintendo 64 använd kassett – baserat spel lagring , och den största kassetten hade endast 64 MB ledigt utrymme . Rösten agerar i PlayStation -versionen måste extremt komprimerad för att spela på Nintendo 64 , så röstkvalitet tog ett stort dyk i ” Mega Man 64 . ” Det ursprungliga spelet hade också mycket mer musik eftersom många klipp fick skäras under konverteringen .
Grafiska skillnader

Den mest anmärkningsvärda skillnaden är lottningen avstånd av polygoner . I PlayStation- versionen kan du se längre bort på vissa ställen än du kan i Nintendo 64 -versionen . Den 64 grafiska – ritfunktioner var mycket snabbare än PlayStation -talet, och den används för kantutjämning . Anti – aliasing gjorde det möjligt att jämna ut mycket av de ojämna kanter på polygoner som dök upp i PlayStation -versionen .
Styr skillnader

” Mega Man 64 ” spelare kontrollerade karaktärer med styrplattan och analog styrspak . PlayStation -versionen använde styrplattan ensam . Det tog inte använder Dualshock controller , som presenterade två analoga spakarna , även om regulatorn släpptes strax innan ” Mega Man ​​Legends . ” Nintendo 64 användare kan även använda RumblePak controller perifera med ” Mega Man 64 . ” Den rumble effekten var bara anmärkningsvärt när Mega Man tog skada .
Tekniska skillnader

Det fanns en inbyggd spara funktionen på ” Mega Man 64 ” patron . PlayStation krävs ett minneskort för att stödja spelet sparar . Addera

Kommentera