Tips & amp; Tricks för Maps bättre tittar TF2

” Team Fortress 2 ” eller ” TF2 , ” är en online multiplayer first person shooter för Windows och Mac – baserade datorsystem och Xbox 360 och PlayStation 3 spelkonsoler . Spelare i Windows och Mac-versioner av ” TF2 ” kan skapa sina egna kartor med ” TF2 ” Source Development Kit , förutsatt att ” TF2 ” ägare av Salve Software . Att skapa en framgångsrik karta kräver att blanda god design med bra visuell estetik , och få spelare kommer att vilja spela kartor som ser tråkigt eller oattraktiv . Style

En del av överklagandet av ” TF2 ” kommer från sin distinkta konstnärlig stil, med större – än – livet tecken bedriver over- the-top våld . Designa din karta så att arkitektur och landskapsarkitektur överensstämmer och maskor med den här stilen. Att bryta från den här stilen skapar en visuellt obehaglig konflikt mellan karaktärerna och miljön , och kartor som kontrast mot karaktär och bekämpa estetik kommer att driva spelarna bort.
Belysning

Säker att din karta har tillräcklig spridning och att ljuskällanvarje område belysning passar med områdets övergripande design . Konsekvent , effektiv belysning tillåter spelare att spela din karta med maximal effektivitet , samtidigt som otillräcklig belysning gör navigering och bekämpa svårt. Låt aldrig ett område släckt , även om områdets natur gör lämnar området släckt verkar naturliga, såsom avlopp och tunnlar . Addera interiörer och exteriörer

Skapa en balans mellan inre och yttre platser när du skapar en karta , och skapa naturtrogna sammanlänkningar mellan interiörer och exteriörer . Kartor som lutar för mycket mot inre eller yttre platserna är tråkigt och kommer att gynna klasser som utmärker sig i den miljön samtidigt minskar effektiviteten i andra klasser . Blandningar av interiörer och exteriörer stimulerar ögon och låta alla klasser att spela på samma effektivitet
Feedback

Release betaversioner av dina kartor regelbundet under utvecklingsprocessen . Varje spelare som testar din karta kan ge feedback på kartan design och påpekade förbiseenden och erbjuda möjliga vägar för framtida design. Släppa flera betaversioner kommer också att göra det lättare att rätta till problem med din karta design , som behandlar frågor i väl utvecklade områden kommer att bli svårare och mer tidskrävande än att ta itu med frågor inom områden som har skapats på senare tid.
prestanda

Övervaka resurskraven för din karta under utvecklingsprocessen . Resurskrävande kartor kan se tilltalande i en stillbild , men minskningar bildhastighet kommer att göra spelet på kartan en hackig upplevelse . Split stora, resurskrävande områden i mindre områden med väggar, kullar och barrikader . Mindre områden möjliggör även mer intim strid och tillåter spelare att lära sig kartans layout lättare . Addera

Kommentera