Hur du gör dina egna nivåer i Rotate and Roll

Hooda Maths Rotate & Roll är en Flash – baserad webbläsarspel . Användarna styr rotationen av spelets plattform , i hopp om att styra en eller flera vänliga bollar i ”finish ” orb . Fientliga bollar och potential att falla utanför spelets gränser både komplicera spelet. Och om du inte känner att Rotate & Roll är utmanande nog , kan du använda spelets Level Editor för att skapa egna scener . Instruktioner
1

Navigera din webbläsare till Hooda Maths Rotate & Roll spel ( se Resurser ) . Klicka på spelets ” Level Editor ” alternativet .
2

Lägg plattformar till din nivå . Klicka på ” rektangel ” eller ” Cirkel ” för att välja din plattform skarpa . För att dra markerad form , håll ner musens vänstra knapp medan du drar markören över Level Editor rutnät . Lägg till så många plattformar till den nivå som du vill. Addera 3

Klicka på Nivå Editor ” Finish ” bubbla , och klicka sedan på området för din nivå där du vill placera målgång orb – . alla dina vänliga bollar måste göra det till slut orb för att klara nivån
4

Klicka på ” Star ” för att göra din nivå svårare. Spelare är skyldiga att träffa stjärnan innan du avslutar nivån . Klicka på det område i den nivå där du vill lägga till stjärnan
5

Klicka på ” Evil Ball ” för att lägga till stationära fiender till den nivå – . Klickar på nätet nivå till lägga onda bollar . Klicka på ” Ghost boll ” för att lägga till intermittenta hot till din nivå . Ghost bollar försvinner och dyker upp med jämna mellanrum . Klicka på ” + ” eller ” – ” tecken från ” GBall Intervall ”-fältet för att höja eller sänka hastigheten med vilken ghost bollar blinkar
6

Klicka på ” boll ” på väg att lägga till . vänliga bollar till din nivå och sedan klicka på den plats i den nivå där du vill att varje boll för att starta . Du kan lägga till upp till fem träningsmatcher .
7

Ange din nivå tidsgränsen i ” Time ”-fältet . Spelarens poäng kommer att minska med varje sekund som tickar bort av tiden , men spela kan fortsätta efter matchen klockan har gått ut .
8

Klicka på ” Test ” för att testa din nivå . Klicka på ikonen hammaren när du är redo att gå tillbaka till Level Editor .
9

Klicka på knappen ” Skapa” för att spara din nivå . Klicka på ” Kopiera till Urklipp ” knappen när Generera Kurskod menyn visas .
10

Klicka på ” Start” i aktivitetsfältet . Skriv ” notepad ” i Start-menyn sökruta . Klicka på ” Anteckningar ” genväg när den visas i Start-menyn . Högerklicka i Anteckningar och välj sedan ” Klistra in” alternativ från snabbmenyn som visas .
11

Klicka på Anteckningar är ” Spara ” för att spara din nivå på din dator . < Br > Addera

Kommentera