Hur gör jag Adapt Fullmetal Alchemist Into Dungeons & Drakar

? Dungeons & Dragons är ett rollspel som är mycket flexibel och lätt att anpassa till olika miljöer . Att spela ett spel i en värld som spelarna känner till är ett sätt att dela en berättelse som alla tycker om ; manga och anime ” Fullmetal Alchemist ” är en spännande , äventyrlig plats där allt kan hända . Det är ett bra ställe att spela Dungeons & Dragons . Ändra ditt spel för en inställning ” Fullmetal Alchemist ” är inte svårt , men du måste göra en hel del förberedelser innan matchen och vara mycket bekväm med de regler som du är using.Things Du behöver
Dungeons & Dragons regelböcker
Visa fler Instruktioner
1

Välj reglerna . Dungeons & Dragons är för närvarande på sin fjärde uppsättning regler , men många spelare tycker om att spela med tidigare upplagor , eftersom alla utgåvor har olika aspekter som är tilltalande . De 3,5 edition regler är lättare att ändra och kan kräva mindre arbete , men fjärde upplagan regler tillåter en hel del anpassning , vilket är mycket tilltalande .
2

Ändra eventuellt ” stavar ” till ” alkemi . ” I en värld av ” Fullmetal Alchemist ”, det finns ingen magi . Medan alkemi verkar magiskt , anses det vetenskap . Spells som ”Magic Missile , ” en period av ren magisk energi , kommer inte passar in i ” Fullmetal Alchemist ” värld , men du kan ändra stavnings titel och smak text för att passa bättre . Du kan också skapa egna trollformler , vilket tar längre tid men kommer att göra världen verkar mer komplett . Addera 3

Skapa ett ” alkemist ” klass . De flesta av dina spelare kommer förmodligen att vilja vara ” Fullmetal Alchemist ” stil alkemister . Den ” wizard ” eller ” trollkarl ” klasser är lätt anpassas för detta . Till exempel skulle det 3,5 edition ” trollkarl ” klass modifieras för att representera en naturligt begåvad alkemist som har ett par liknande men kraftfull förmåga. Den ” wizard ” klass kan ändras för att representera en alkemist som studerar ofta och har många förmågor , men inga kraftiga sådana. Kom ihåg , alkemister i historien har ” tema ” förmågor , såsom Roy Mustang s brand förmågor . Låt dina spelare att välja ett tema , och utforma spelreglerna så att välja nya ” alkemi ” förmågor ( trollformler ) inom det temat gör sin karaktär starkare . Dessutom , med hjälp av förmågor som inte går med temat gör sina karaktärer svagare ; till exempel, är ineffektiv som en kämpe Roy Mustang om det regnar .
4

Design andra klasser . Du kan ha spelare vill inte vara en alkemist . Den ” fighter ” klass är en som är särskilt lätt att ändra . Ge dina spelare tillgång till vapen som är lämpliga för ” Fullmetal Alchemist ”. Till exempel , många människor bär vapen i berättelsen . Anpassa statistik och regler för en pilbåge eller armborst att vara en pistol eller gevär istället . Dessutom , om du tycker att de spelare som är ” alkemister ” är mer kraftfulla än andra spelares karaktärer , kan du lägga till objekt i spelet för att hjälpa även saker ut .
5

Skapa skurkar . Homunculi är vanliga skurkar i ” Fullmetal Alchemist ; ” Du kan ändra ett monster med liknande förmåga att vara en homunculus . Till exempel skulle en zombie enkelt anpassas för att vara en svag homunculus , men med en intelligens värdering. Andra alkemister gör också bra skurkar . I berättelsen , har karaktären Scar förmågor som är särskilt riktade mot alkemister , så att du kan skapa en karaktär med förmågor som tillfälligt eller permanent skada förmågan hos alkemist tecken genom att ge dem ett straff för angrepp , kompetenskontrollereller sparar .

6

Skapa världen . ” Fullmetal Alchemist ” har både mycket landsbygd och mycket stadsmiljöer , vilket ger dig en mängd olika platser att välja mellan . Tecken i historien har tillgång till bilar och tåg . Bestäm hur mycket resor kommer att kosta och hur snabbt det kan transportera tecken . I berättelsen ” Fullmetal Alchemist ”, det är möjligt att ersätta lemmar med fullt fungerande konstgjorda lemmar ; en karaktär kan förlora en lem i strid eller ens vill få en protes med flit för att göra sig mer kraftfull . Bestäm hur mycket detta kommer att kosta och vad får man handlar .
7

Skapa äventyr . Detta kommer att variera beroende på om dina spelare njuta av massor av kamp , massor av rollspel eller en blandning av båda . Att skapa goda skurkar med tydliga agendor gör detta lättare . Använd vad du vet om spelaren karaktärs förmågor , svagheter och bakgrunder för att ge dem utmaningar . Du kan också använda terrängen för att göra en intressant kamp ; till exempel , en strid över hustaken i en stad , eller en strid i en smal gång på ett tåg . Titta till den ursprungliga berättelsen ” Fullmetal Alchemist ” för inspiration , notera intressanta platser eller situationer . Addera

Kommentera