Hur man tjänar poäng i Firefight

” Firefight ” är en spelvariantav ” Halo 3 : Orbital Drop Shock Troopers ” ( ODST ) videospel som produceras av Bungie Studios för Xbox 360-konsolen . Firefight kräver spelare att slåss och överleva våg efter våg av Covenant soldater . Waves fortsätter att komma så länge spelarna överlever . Game prestation poäng , eller ” Gamerscore ” poäng är intjänade när spelare uppnå specifika mål avseende på spelpoäng , vapen användning och döda strimmor . I Halo 3 -plattformen möjliggör anpassade spelvariantersom ska byggas och distribueras av spelare . Resultatet till anpassade spel räknas prestationer . Instruktioner
Scoring
1

Justera svårighet nivån av spelet för att öka eller minska poäng multiplikator . Öka svårighetsgraden att göra varje dödar värda mer . Ett ”Easy ” svårighetsgrad kommer att resultera i en – halva poängen värdet för dödar , ” Normal ” ger det fulla värdet , ” Heroic ” ger dubbla värdet , och ” Legendary ” kommer att ge fyra gånger värdet . Till exempel kommer en kill som resulterar i ett resultat på 100 på ” Normal ” svårigheten medföra en poäng på 400 om ” Legendary ”.
2

Använd kombination dödar för att öka resultatet för varje rad döda . Gör dödar inom fyra sekunder efter varandra . Varje rad kill ger en multiplikator jämfört med föregående döda förrän tio avlivar nås , då alla på varandra följande dödar få högsta multiplikatorvärdet . Addera 3

Kill enklare motstånd först i combo dödar . Detta gör att du kan spara värde motståndarna högre , exempelvis Brute Chieftan s och fordon , för de högre poäng multiplikatorer . Gör hårdare motståndare lättare att döda genom att såra dem innan combo dödar . Sårade motståndare är lättare att döda i den krävs fyra andra tidsram .
4

Tjäna combo ränder när fler skallar är påslagna . Skallar ger spelare ytterligare kompetens eller taktik att använda och fungerar som multiplikatorer på resultatet värdet av givna motståndare . Nya omgångar automatiskt ändra antalet och typen av skallar aktiverade som du framsteg genom spelet . Du kommer att få en högre poäng för samma dödar på en högre multiplikator när en skalle är påslagen . Flera dödskallar ytterligare öka multiplikatorn . Addera

Kommentera