Förteckning över Boxning Spel

Boxning videospel har varit en del av genren sedan 8-bitars dagar . De har allt från verklighetsbaserade titlar avsedda att replikera faktiska boxning till cartoonish spel med excentriska slagsmål terar over-the – top karaktärer . Fight Night Round 4

” Fight Night Round 4 ” släpptes den 23 Juni, 2009 till Xbox 360 och Playstation 3 Det hade tillstånd att skildra verkliga boxare såsom Manny Pacquiao , Lennox Lewis och Sugar Ray Leonard . ” Fight Night Round 4 ” infört ett nytt skadesystem som spårade varje stans och fastställt den skada det gjorde bygger på uthållighet och snabbhet . Multiplayer stöds två spelare på delad skärm och två spelare online via Xbox Live eller Playstation Network .
Mike Tyson Heavyweight Boxing

” Mike Tyson Heavyweight Boxing ” släpptes den 16 juli 2002 för Xbox och Playstation 2. Spelare kan slåss som Mike Tyson och 16 andra tungviktare i en serie realistiska matcher i arenor som bygger på sajter som Caesars Palace och Wembley Arena . Spelets karriärläge ( Belt Mode) gav spelarna en chans att låsa upp nya förbättringar för kämpe och nya arenor . Läget tillät spelarna Skapa – A – Fighter för att skapa en kämpe med fysiska attribut de själva väljer. Den Multiplayer begränsades till två spelare på delad skärm Addera Ready 2 Rumble : . Revolution

” Ready 2 Rumble : Revolution ” släpptes den 17 mars, 2009 till Nintendo Wii . Liksom andra titlar i serien , det var snabbt tempo och cartoonish och betonade kul under extrem realism . ” Ready 2 Rumble : Revolution ” använde Wii rörelse kontroller för att manipulera åtgärden . Multiplayer begränsades till två spelare på delad skärm .
Rocky Legends

” Rocky Legends ” släpptes den 28 september 2004 för Playstation 2 och Xbox . De kämpar inkluderade karaktärer från filmen serien , och soundtracket hade remastrade versioner av ” Rocky ” tema . Samtliga slagsmål ägde rum i fonder med i filmerna .
Knockout Kings 2001

” Knockout Kings 2001 ” släpptes den 7 februari 2001 till Playstation och Playstation 2 som ” Fight Night ” det brukade renderingar av faktiska kända fighters för sina karaktärer . Det följde en tidigare version , men var lättare att förstå . Varje fighter hade en signatur drag , och spelet hade en ” slåtterkarl ” funktion som kan , om tidsinställda korrekt , plötsligt ändra resultatet av en kamp . Addera

Kommentera