Hur man gör en orm spelet

Hemlagad brädspel tillåter familjemedlemmar att umgås , interagera på ett positivt roligt sätt och samtidigt ge varje person ett syfte i interaktionen . Brädspel är också ibland pedagogiskt , med matte eller historiska lärdomar som kastas in i de utmaningar så att alla är faktiskt lära sig medan de spelar . Snakes and Ladders , en härledning av de klassiska rännor och stegar spel , är enkel att göra och innebär grundläggande matematiska problem som kommer att utmana sinnet hos unga och gamla alike.Things Du behöver
Vitbok
Färgpennor
Dice
Räknare ( mynt, fingerborgar , etc ) katalog Ruler
Visa fler Instruktioner
göra spelet
1

med en penna och linjal , dela upp papperet i etthundra och med rutor . Det bästa sättet att göra detta är att göra tio vertikala och jämnt fördelade rader och sedan korsa dem med tio horisontella linjer .
2

Number varje ruta 1-100 , med start på torget i den nedre vänstra hörnet . När du kommer till nummer tio kvadrat , gör elva torget direkt ovanför och sedan flytta åt vänster , så att siffrorna framsteg i en slingrande mönster upp papper . Addera 3

Rita stegar som ansluter vissa rutor från nedre rader av rutor med högre. Gör detta endast en eller två gånger per rad och har oftast bara dem korsa en rad med rutor . En eller två som korsar flera rader är bra .
4

Rita ormar som ansluter högre rader av rutor med lägre rader . Följ samma regler som de stegar , vilket gör de flesta ormar bara korsa en eller två rader och bara ett par som faller ner genom flera rader . Rita huvudet av ormen i högre torget och svansen på ormen i nedre torget .
Spelets
5

Kasta tärningarna . Flytta din räknare som många antal platser längs styrelsen från nummer ett torg .
6

Efter det första kastet , använder matematik för att lägga till numret som du rullade till numret på den ruta som du är satt på att ta reda på vilken kvadrat du ska gå vidare till .
7

När du hamnar på en ruta som innehåller botten av en stege , kan du flytta din pjäs upp för stegen till torget där det upphör .
8

När du hamnar på ett torg som håller huvudet på en orm , måste du flytta din pjäs ner kroppen av ormen till nedre torget där svansen slutar .

9

första att nå den slutliga fyrkant , fyrkant 100 , vinner spelet . Addera

Kommentera