Hur man gör 3D-byggnader

kan Tredimensionella byggnader byggas i nästan alla 3D- program . De är användbara som kulisser och rekvisita för videospel eller för konstverk. Medan de specifika kommandon kan variera mellan programmen , teknikerna för att göra enkla byggnader är enkla och som gäller för de flesta software.Things Du behöver
3 – D mjukvara
Visa fler Instruktioner
1

Öppna en 3D- grafikprogram som 3ds Max , Bryce och Carrara 3D . köpa 2

Skapa en kub . Gör det så bred eller så högt som du behöver byggnaden att vara för din scen .
3

Använd en glaskänsla och god reflektion . Det här är din byggnad bas.
4

Duplicera byggbaseni samma position . Håll duplikat väljs.
5

Justera x , y och z axelmätningar av duplikatet så det är bara något större än byggnadens bas. Till exempel, om basen är 10 inches i y-dimensionen , göra dubbletter högst 10,1 inches .
6

Använd ett rutnät textur till duplikat . Använd en med en tydlig galler och öppenhet mellan stödlinjerna . Placerad över byggnaden basen glas textur , kommer detta att ge intryck av att upprepa fönsterkarmar , som på en vanlig kontorsbyggnad .
7

Klistra in en annan duplikat kub. Ange de horisontella dimensionerna något bredare än den första två exemplar, men gör den vertikala dimensionen 5 procent eller mindre av den andra dubbletter höjd . Lyft här duplicera till toppen av byggnaden och tillämpa ett betong eller asfalt textur för att skapa ett hustak .
8

Grupp tre kuber tillsammans och placera byggnaden där det behövs .

Kommentera