Argument som TV-spel Marknadsför Våld

En urgamla argumentet är om tv-spel och andra former av media orsakar ungdomar eller inte agera i våldsamma sätt . Det finns faktiskt mycket övertygande argument för att tv-spel med våldsamt innehåll faktiskt orsaka spelarna att agera i mer aggressiva sätt . Fysiska och psykiska effekter

Enligt en studie av Sandra L. Calvert och Siu – Lan Tan med titeln ” Effekter av virtuell verklighet för unga vuxnas fysiologisk upphetsning och aggressiva tankar : Interaktion kontra observation , ” människor som spela tv-spel med våldsamt innehåll kan uppleva högre nivåer av fientliga känslor och aggressiva tankar efter att ha spelat den här typen av spel . Dessutom har de rapporterats ha högre hjärtfrekvens än de som inte spelar spel av våldsam natur . Dessa faktorer kan effektivt driva en person till en arg tillstånd och tydligt fientlighet och aggression kan resultera i våldsamma beteenden . Addera aggression Causing Behavior

Utöver den direkta effekter av att spela en våldsam videospel , en studie utförd av Karen E. Dill , Ph.D. och Craig A. Anderson , Ph.D. , visade att personer som spelade våldsamma tv-spel i högstadiet och gymnasiet hade ofta problem i sin college karriär genom att få låga betyg . Sådana problem är verkligen en källa till frustration för många studenter . Känsla frustrerad och trött på sig själv kan orsaka aggressivt beteende . Addera Behandling av Andra

Våldsamma videospel kan påverka själv fysiskt och psykiskt , men de kan också påverka hur individen behandlar andra människor . Till exempel, om en unge är ute och någon av misstag steg på hans tå , kan han välja att svara på ett aggressivt sätt . En studie av Karen E. Dill och Craig A. Anderson föreslog att dessa videospel lärde aggression som ett korrekt sätt att hantera konflikter och problematiska situationer .
Bestraffning

i en annan studie av Karen E. Dill Ph.D. och Craig A. Anderson , Ph.D. , fann forskarna att spelarna i en våldsam videospel , Wolfenstein 3D , reagerade på motståndarna annorlunda än spelare av en icke våldsamma videospel , Met . Studenter var föremål för studien . De som spelar våldsamma videospel skulle straffa motståndarna under en längre tid och på så sätt visar att våldsamma TV-spel ger ungdomar en plats där brutal och kontinuerlig fysisk bestraffning är acceptabelt . Addera < br >

Kommentera