Risk Game Strategier

” Risk ” är ett klassiskt brädspel , delvis på grund av sin blandning av enkelhet och komplexitet . Grundtanken är enkel att förstå , vilket innebär att vem som helst kan hoppa in i ett spel med kort varsel , men de strategier inblandade bevilja det en hel del djup . Bra spelare utvecklar system för sina egna för att hjälpa dem att vinna , men några generella strategier kan hjälpa nykomlingar hävda sig bland mer erfarna konkurrens . Holding Kontinenter

Spelet ” Risk ” kan slå på en spelares förmåga att gripa och hålla kontinenter . Styra en hel kontinent ger dig extra arméer varje tur , samt en livskraftig maktbas som att starta offensiver . Av de sex kontinenter i styrelsen , Australien och Sydamerika är de lättast varas . Australien har endast en ort för inresa , medan Sydamerika har två . Europa och Asien, å andra sidan , är svåra att övervinna , och ännu svårare att hålla. Överväg avvaktar på dem i de tidiga delarna av spelet , och fokusera på att hålla en av de mindre , om du kan .
Titta på dina motståndare

” Risk , ” det kan vara lätt att fokusera för mycket på vad du gör och ignorera dina motståndares handlingar . Vid utformningen av dina planer , anser de andra spelarna i områden i närheten av dig och vad de kan ha förmåga att i kommande svängar . Det kan vara fördelaktigt att omintetgöra din fiende – till exempel genom att gripa och hålla en del av en kontinent som han annars skulle styra – . Även om det inte ger dig någon omedelbar nytta

Du kan också önskar storlek upp dina motståndare ur en mental synvinkel ; någon som agerar osäkert eller verkar alltför deferential är mer benägna att försvara , medan någon som gör en hel del skräp prata eller mobbning är mer benägna att attackera. Ju mer du vet om de andra spelarna , desto lättare kan du förutse deras handlingar .
Flexibilitet

Villkoren för ” Risk ” förändras hela tiden , och något som verkar vettigt ett varv kan vara helt ohållbar nästa . En vinnande ”Risk ” spelare lär sig att flytta sin strategi och ta itu med hur styrelsen ser nu snarare än hur det såg ut för några varv sedan . Detta är särskilt viktigt med allianser och diplomati , som inte nämns i reglerna , men är en viktig del av spelet ändå . Allianser mot en gemensam fiende , till exempel upphöra att ha menande minut som fiende är besegrad , och det finns inget som säger att du inte kan slå på en partner så fort hans användbarhet slutar . Håll alla dörrar öppna och förbereda sig för ett antal olika utvecklingar ; det kommer att hålla dig i spelet . Addera

Kommentera