Interaktiva Mystery spel för barn

Gissnings spel och mysterium spel kan spelas upprepade gånger utan att någonsin bli gammal . Eftersom många av dem kräver endast en spelare att gissa mysteriet , kommer en grupp barn brukar vilja fortsätta spela samma spel tills alla har haft en chans att vara guesser . Även om vissa av dessa spel är komplext att lära sig , kommer en grupp barn som har lärt sig att spela dem brukar vilja fortsätta spela dem om och om igen . Mafia

Mafia är ett komplext mysterium spel bäst spelas med en äldre grupp barn .

Börja med att tilldela roller . Ledaren , eller ” berättare ” kan göra detta genom att knacka huvuden medan alla spelare har sina ögon stängda . Tilldela två maffia , en polis och en läkare . Sedan börja spela genom att gå runt i cirkeln . Varje spelare ska presentera sig och påstår att han inte är maffian , vilket ger en anledning till att om han vill ( skälen är oftast dumt ) . När alla har presenterat sig , meddelar berättaren att det ' s natten och säger , ” stadsborna, somna . ” Alla spelare måste blunda .

Medan alla ' s ögon är stängda , säger berättaren , ” Mafia vakna upp och välj ditt offer . ” De två maffia spelarna leta upp , identifiera varandra genom att titta på varandra , och tyst väljer sina offer genom att peka . De två maffian måste komma överens om vem de vill ” döda ”. När de har bestämt , berättaren säger , ” Mafia somna . ”

Nästa berättaren säger: ” Doktorn , vakna upp och rädda någon . ” Läkaren öppnar tyst hans ögon och pekar på en person . Denna person är ” frälst ” från maffian , så om läkaren råkade välja den person som maffian planerade att döda , då den personen inte är ute ur spelet .

Nästa berättaren säger , ” Polis , vakna upp och gör din gissa . ” Polismannen öppnar tyst hans ögon och pekar på en person som han tror kan vara maffian . Berättaren ger honom tummen upp för ja eller tummen ner för någon , som visar om personen är maffian eller inte .

Slutligen berättaren säger , ” stadsborna, vakna , utom [ ,”den spelare som valdes av maffian ] . ” Den spelare som valdes av maffian är ute under hela spelet. Han kan hålla ögonen öppna under resten av lek , men han kan inte prata eller göra några ljud som tyder identitet maffian till de andra spelarna .

Alla spelare då kan anklaga andra spelare för att vara den maffian . Alla har rätt att komma med anklagelser , och alla får ligga . Om någon är anklagad för att vara maffian , måste en annan spelare ” andra ” anklagelsen . Om anklagelsen är utstationerad , då den tilltalade har en chans att försvara sig . När han är klar att förklara varför han ISN ' t maffian , sedan resten av spelarna rösta om att ” köra ” honom . En majoritet vinner . Spelet fortsätter tills en spelare har ” verkställs. ” Den ” avrättade ” spelare , som ” dödade ” spelare , är ute för resten av rundan och kan hålla ögonen öppna , men kan inte prata . När en spelare har ” avrättades ” berättaren säger: ” stadsborna, sova, ” och spelet fortsätter som ovan . Spelet fortsätter tills antingen alla maffian har avrättats eller alla stadsborna har dödats av maffian .
Blink

Wink liknar maffian eftersom det kräver att alla att försöka gissa vem den ” killer ” är , men dess regler är enklare . För att spela Wink , välj en spelare ( oftast genom att trycka hennes huvud medan alla andra ' s ögon är stängda ) för att vara den ” killer ”. Spelarna sitter sedan i en cirkel . De killer ” dödar” andra spelare genom blinkar åt dem . Om en spelare blinkade åt , måste hon tyst räkna till 10 och sedan falla ner . Andra aktörer försöker gissa vem som blinkar . Om en spelare tror att hon vet vem den ” killer ” är , säger hon , ” jag har en misstänkt ! ” och sedan anger vem hon tycker att det är . Om hon är fel , är hon ut ; om hon är rätt , är den runda över .
Psykiater

Psykiater är ett mysterium spel där den grupp av spelare skapar ett pussel som en spelare måste räkna ut . Den ” psykiatriker ” lämnar rummet , och resten av spelarna sitter i en cirkel och välja vad deras ” sjukdom ” kommer att bli. Det kan vara något enkelt , som att ha att peka sina fingrar på golvet varje gång de talar ; eller det kan vara komplicerat , till exempel identitets förvirring så att varje person tycker att han är den som sitter till höger om honom . När gruppen har kommit överens om sina ” problem” psykiatern kommer igen Psykiatern frågar sedan medlemmar av koncernfrågor. Han måste använda frågor som kan besvaras med ” ja ” eller ” nej” och han måste ta itu med varje fråga till en specifik individ , inte till gruppen som helhet . När psykiatern har räknat ut det ” problemet ” delas av gruppen , då rundan är över , och en annan spelare får en sväng som psykiater .
Village Chief

Village Chief kräver också en spelare att räkna ut mysteriet fastställs av gruppen . En person lämnar rummet , och resten av gruppen sitter i en cirkel och väljer en person att vara den ” byn chef . ” Chefen börjar sedan en rörelse , t.ex. vinka armarna i luften , som resten av gruppen imiterar . När hela gruppen gör rörelsen , kallar gruppen för utsidan spelaren att komma tillbaka i. utomstående kommer att stå i mitten av cirkeln . Byn chef regelbundet ändrar rörelsen , och resten av gruppen följer hennes exempel . Personen i mitten av cirkeln försöker lista ut vem som byns hövding är .

Två sanningar och en Lie

Två sanningar och en lögn är ett bra spel för en grupp barn att lära känna varandra bättre . Varje spelare tar en sväng, en i taget. Under en tur , måste spelaren ange tre ”fakta” om sig själv . Två av fakta är sanna , och en är en lögn . Resten av spelarna alla gissa vilket påstående är en lögn . För varje spelare som gissar fel , den spelare som gjorde uttalanden får en poäng. Varje person som korrekt gissar lögnen blir också en plats . Spelet fortsätter tills alla har fått en chans att berätta två sanningar och en lögn , och spelaren med flest poäng som samlats i slutet vinner . Addera

Kommentera