Hur man gör ett spel i Ogre

ObjektorienteradGraphics Rendering Engine , eller OGRE , är ett gratis program som används för att rendera grafik för tv-spel och andra animationsprojekt. Det är inte en komplett video spelmotor eftersom den inte hanterar uppgifter som att spel fysik eller ljudstöd, så att utforma ett spel i OGRE innebär att man använder en mängd kompletterande mjukvaru tools.Things Du behöver
OGRE
Videospel motorn
3 – D grafik design mjukvara
Importör program
Visa fler Instruktioner
1

Designa din första scenen med 3D- program som 3ds Max , Maya eller Speedtree . Var uppmärksam på hur nära dina karaktärer kommer att behöva interagera med naturen så att du hålla filstorleken under kontroll . Om du vill ha en bakgrund av avlägsna berg , kommer de behöver mycket mindre detaljerat än en graffiti – täckt vägg som din hjälte kommer att kastas mot .
2

Skapa dina tecken i 3DS Max , Maya eller annan program som Carrara 3D eller Poser . Använda dig av de stora bibliotek av kostymer , rekvisita och andra föremål som finns på webbsajter såsom DAZ 3D eller Renderosity . Rigg dina karaktärer ” leder och rörelsegränseroch inkludera dem med tecken filer för överföring till OGRE . Addera 3

Importera dina karaktärer, scener, rekvisita och andra filer som du har skapat för din spel . Den OGRE designteam rekommenderar nedladdning OgreMax , vilket är en svit av importörer, tittare och andra verktyg som specifikt stöder OGRE och hjälpa designers som arbetar i 3DS Max och andra populära designprogram .
4

Integrera ditt arbete med önskad video spelmotor . Den OGRE teamet rekommenderar NeoAxis , men många andra är tillgängliga, såsom Blender , Quake Motor och flexibel Isometrisk Free Engine .
5

Testa ditt spel bland vänner och familj först . När den är klar , ge ut den som en beta-version att antingen välja spel testare eller i ett forum där man kan få ärlig feedback . Träna buggar och erbjuda din färdiga spelet för distribution . Addera

Kommentera