Hur du skapar dina egna skins till Unreal Tournament 2004

” Unreal Tournament 2004 ” är ett multiplayer- FPS ( first person shooter ) där spelarna kan välja en pre – genererade karaktär och engagera sig i militär strid mot motståndare , antingen online eller offline mot datorn styrda robotar. För de flesta spelare , har karaktärernas utseende som ska väljas från skinn ( bildfiler som är placerade på en wire – frame -modellen ) som redan har skapats av spelets förläggare . Det är dock möjligt att skapa egna skinn och tillämpa dem i spelet med hjälp av UT Skin Maker program.Things Du behöver
” Unreal Tournament 2004 ” spel
UT Skin Maker program
Visa fler Instruktioner
1

Ladda ner och installera UT Skin Maker program . Öppna programmet efter att den har installerats .
2

Klicka på ” File ”. Klicka på ” Ny ” på ” File ” sub – menyn , och klicka på ” Nytt projekt ”. Addera 3

Välj en karaktär vars wire – frame -modellen kommer att ligga till grund för den hud du kommer att skapa . Välj ” OK ” när du är klar .
4

Klicka på ” File Name ” rutan i fönstret som visas . Välj en spara namn och skriva det efter tecknet modellnamn i rutan . Välj en mapp att spara den nya filen i och klicka på ” Spara”.
5

Hitta teckenmodellnamni ” Skin Editor” listan . Högerklicka på den och klicka på ” New Skin ” alternativet . Skriv ett namn för din hud i ” Skin beskrivningen ” rutan och välj ett fyra bokstäver ID-kod för huden . Klicka på ” OK ” när du har skrivit allt detta i.
6

Hitta ” Chest ” rutan och högerklicka på den . Välj ” Lägg till struktur . ” Klicka på ” … ” för att hitta en bildfil på hårddisken . Dessa filer är oftast under filändelser . JPG , . PNG , . GIF , eller . BMP . Filen du väljer kommer att vara på huden för bröstet för din karaktär modell . När du har hittat den konsistens du vill ha , ange texten som ” ” och klicka på ” OK . ” Bilden kommer att linda sig runt din modell bröst . Samma steg används för ” Ben ”, ” vapen ” ” Head ” och alternativ ” Hands ” på ” Skin Editor” listan .
7

Använd den vänstra knappen på musen på teckenmodelli den högra rutan efter att du har placerat skinn . Detta gör att du kan flytta , vända och rotera modellen så att du kan inspektera den färdiga modellen för eventuella incongruenties .
8

Klicka på ”Åtgärder” i toppen av UT Skin Maker fönster . Klicka på ” Kompilera Project till UTX /INT och installera i UT . ” Klicka på ” OK” för att kompilera huden . Detta kommer automatiskt att sammanställa huden och sätta i det i Unreal Tournament 2004 -programmet . Addera

Kommentera