Hur man skapar Bind för att ändra modell i Gmod

” GMod , ” eller ” Garry s Mod , ” är ett sandbox – stil dataspel som körs på källfysikmotor. Eftersom gameplay inte begränsas av en story , spelare kan använda menyn skapas i spelet för att bygga oavsett prylar eller contraptions de kan föreställa sig. Även i spelet , är spelaren som representeras av en modell . Du kan binda en tangent för att automatiskt ändra din karaktärs modell i konsolfönstret. Detta kan hjälpa dig att snabbt byta mellan olika modeller utan att behöva gå in i inställningsmenyn varje gång . Instruktioner
1

Load ” GMod ” och ange ett offentligt spel genom multiplayer menyn , eller skriv in en enda spelare .
2

Öppna konsolen genom att trycka på ” ~ . ” Om konsolen inte öppnas , slå på konsolen aktivera från huvudmenyn genom att klicka på ” Alternativ ” välja fliken tangentbord och kryssa i rutan för ” Aktivera Developer Console . ” Addera 3

I konsolfönstrettypen ” bind ” ( utan citat ) , följt av den knapp som du vill binda in offerter . Skriv in modellen förändrande kommando . Skriv in modellnamnet på citat . Till exempel , för att binda ”y” nyckeln till modell – förändring , typ : bind ” y ” ” cl_player Modelname . ”
4

Tryck på ” Enter ” och stänga konsolen genom att trycka på ” ~ . ” Tryck på bind -knappen för att ändra din modell .
5

Upprepa steg 3 och 4 , med en annan knapp för att binda för valfritt antal modeller som du vill använda .

Kommentera