Pendulum Science Shop Spel

En rudimentär pendeln har en vikt , som kallas en bob , ansluten till änden av en sträng eller stång som hänger från en vridpunkt . En pendel använder gravitationen för rörelse , när det har handlat i linje med en extern kraft . Pendulums använda potentiell energi (lagrad energi) när bob har svängt upp till det högsta läget och rörelseenergi , eller rörelse, när den färdas nedåt från den högsta punkten till den andra änden av ljusbågen. Pendel rörelse och beteende kan visas på ett enkelt vetenskap butik spel , med deltagare och några grundläggande verktyg och rekvisita . Plats & Materials

ihop en grupp studenter i en lekplats utrustad med en gungställning . Studenterna ska ha personliga anteckningsböcker och skrivredskapmed för att göra anteckningar i varje fas av vetenskapsspelprojekt. En lärare eller instruktör bör tydligt vara ansvarig och redo att leda eleverna genom inriktning och uppdrag .
Förberedelser

Välj ut en fungerande swing , en som helt klart fungerar och är säker att använda . Utrusta en elev med handhållen stoppur . Välj en student att tjäna som swing ryttare , helst mindre än genomsnittliga storleken elev för den första fasen av spelprojekt . Har den lilla studenten sitta i gungan , kropp orörlig med benen stilla och instoppade i ett läge. Addera Vetenskap Game Fas 1

Har en elev tryck försiktigt swing ryttare och backa . Har de elever som har stoppuret räkna antalet enskilda svängningar från en båge till nästa , under en period av 1 minut . Efter minut har gått , har eleverna spela in det totala antalet svängningar i sina anteckningsböcker . Byt ut mindre student med en större , tyngre student och har lätt tryck upprepas . Har stoppuret eleven registrera antalet svängningar i 1 minut för tyngre eleven . De andra eleverna bör notera resultaten.
Vetenskap Game Fas 2

Har den mindre elev sköt mycket hårt från en stående stopp , så att svängbågenär mycket högre . Stoppuret studenten registrera antalet svängningar i 1 minut och ringa ut numret för eleverna att spela i sina anteckningsböcker . Byt den ljusare eleven med tyngre eleven , och upprepa samma hårt tryck . Stoppuret Studenten registrerar gungor och ringa ut numret .
Vetenskap Game Fas 3

Har den mindre eleven får ett lätt tryck , sedan börja pumpa hans eller hennes ben , medhjälp i farten i gungorna för 1 minut . Stoppuret studenten registrera antalet gungor och ringa ut numret till de andra.
Vetenskap Game Fas 4

Ha det tyngre eleven får ett lätt tryck , så börjar att pumpa sina ben , medhjälp i farten i gungorna för 1 minut . Stoppuret studenten registrera antalet gungor och ringa ut numret till de andra.

Kommentera