Prinsessan Isabella : En häxa förbannelse Game Cheats

” Prinsessan Isabella : En häxa förbannelse ” är ett peka- och-klicka- äventyrsspel som släpptes 2009 till PC . Det är dagen för ditt bröllop och du , prinsessan Isabella , lämna förberedelserna för att rida din häst . Medan du är borta , kastar en häxa en fruktansvärd spell på slottet och alla i den, och det är upp till dig att ta bort denna förbannelse . De fusk och tips för detta spel visar hur man löser de mest förbryllande pussel. Musik Pussel

Det finns en jordglob längst ned till vänster på Grand skärmen Bibliotek ; Välj den för att utlösa en musik pussel . Ditt mål är att arbeta på var att flytta respektive reglage med hjälp av noter som guide . Flytta den första reglaget till ” F ” och den andra till ” E. ” Den fjärde reglaget går till ” D ”, den femte till ” A” och den sjätte till ” G. ” De sista två skjutreglage måste flyttas till ” A ” och ” B ”, i den ordningen . Det tredje reglaget skiljer sig från de andra. Flytta den så långt ner som möjligt , även om detta inte motsvarar en not . Flytta det horisontella reglaget längst ner på skärmen från höger till vänster för att avsluta pusslet och tjäna en yxa , som du behöver senare i spelet .
Öppna Cellar Door

Du kommer att få tre dörrhandtag efter pussla ihop den Cooks porträtt. Ta dem till källaren och använda dem på dörren som inte öppnas . För att fästa vreden måste du ordna siffrorna i en pyramid . Klicka på den högra ratten , sedan den vänstra och sedan den översta två gånger. För att avsluta pusslet , klicka två gånger på vänster ratten . Dörren öppnas , så att du kan komma åt stallet . Addera Kandelaber Order

Markera kandelaber i matsalen för att zooma in på objektet och start ett pussel . Om du klickar på ljusen i en viss ordning , får du en röd marmor som är avgörande för de senare stadierna av spelet. Klicka på den yttersta höger ljus, då den sjätte ljuset från vänster och slutligen det tredje ljuset från vänster för att lösa detta pussel .
Eldstad Symboler

Gå rummet med kronjuvelerna på stora golvet . Välj kronan och använda din ” Wind ” förmåga att blåsa bort dammet , som avslöjar tre symboler. Klicka på spisen för att visa symbolerna på den. Välj den symbol som ser ut som en sidledes ” F ”, då den som liknar en upp och ner ” V ”, följt av symbolen som liknar bokstaven ” N. ” Dessa var symbolerna från kronan . Ventilen öppnas , så att du kan samla in en grammofon nål och signalhorn (används senare för att montera grammofonen ) . Addera

Kommentera