Hur man spelar Four Winds Mah Jong

Mah jong sitt ursprung i Kina och introducerades till Amerika på 1920-talet . En mah jong set innehåller 144 plattor , även om en speciell kortlek kan användas. Skapad av Lagarto för PC och Pocket PC-enheter , ” Four Winds Mah Jong ” följer samma traditionella regler som det ursprungliga spelet . ” Four Winds Mah Jong ” ställer spelaren mot tre datormotståndare på olika svårighetsgrader . För att spela måste du först köpa och ladda ner spelet och sedan öppna den i din dator . Instruktioner
1

Klicka på tärningen för att kasta tärningarna i början av spelet . Samtliga fyra spelare kastar tärningarna i början för att avgöra vem som ska gå först . Köpa 2

Vänta tills du får dina brickor , som kommer laddas automatiskt sidan nedåt på bordet. En gång varje spelare får kakel , kommer du bara att kunna se din. Varje spelare får 13 brickor utom dealern , öst , som börjar med 14 brickor . Datorn kommer att ordna brickorna i handen för dig .
3

Välj en bricka från väggen . Om du är East , då du kasta utan att lyfta inleda pjäsen för rundan . Klicka på en ruta för att göra sig av med den. Du vill kasta någon bricka som inte kommer att hjälpa dig komponera uppsättningar eller par. För att vinna spelet , måste du komponera fyra set och ett par. Seten kan bestå av Chows , pungs eller Kongs . En chow är en numerisk sekvens av tre plattor i samma färg , till exempel 1, 2 och 3 i bambu kostym. En pung är tre av samma plattor, till exempel tre 4s i tecken kostym, medan en kong är en komplett uppsättning av fyra identiska brickor . Ett par kan är några två identiska brickor .
4

Klicka på en kasserad bricka för att hävda det om du kan använda den i handen . Om två eller fler spelare vill ha kakel , sättet att yrkandet bestäms är följande : För det första , den person som fyller en vinnande hand blir kakel , annars spelaren med mest värdefulla handen emot kakel . I prioritetsordning , händerna är kong , pung och chow . Med andra ord , den spelare som kan göra en kong har prioritet över en spelare som vill ha samma kakel för att göra en pung . Ordningen på spelet fortsätter från den person som gick sist, så det är möjligt för en spelare att missa en sväng för att någon efter honom hävdade en bricka .
5

Vänta tills datorn att automatiskt hantera nästa kakel i ordning från väggen. Detta kommer att ske när ingen annan vill klicka på brickan som kastades att hävda det . Väggen består av extra brickor som inte behandlades till någon i början . Sedan kasta en bricka som du inte kan använda .
6

Fortsätt så , med varje spelare förfarande tur. Varje spelare kommer att antingen få en bricka från väggen eller försöka hävda en kasserad kakel . När du har fyra set och ett par kommer datorn automatiskt att inse att du ” Gå ut ”, eller vinna handen . Datorn kommer automatiskt tilldela dig och de andra spelarnas poäng för handen , baserat på typen och värdet av de apparater och paren som du skapade under spel . Addera

Kommentera