Hur man bygger en Wizard tecken för Tredje upplagan Dungeons & Dragons

trollkarlar är de mest mångsidiga karaktärer i Dungeons & Dragons spel , och när de börjar ganska svagt , kan de eventuellt bli den mäktigaste klassen som finns i spelet . När du skapar en ny trollkarl karaktär , noga överväga den väg du vill att han ska ta under de campaign.Things du behöver
Spelarens handbok
Dice
Papper
Pencil

Visa fler Instruktioner
1

visualisera ett koncept för din trollkarl karaktär . Är du mer intresserad av att bygga en ung , flashig och älskvärd trollkarl som kastar eldklot och blixtar , eller kanske en lärd gammal vis man mer lämpade att sia framtiden och identifiera magiska föremål ?
2

Rådgör med din Dungeon Master för att se om han eller hon har några särskilda husregler eller begränsningar som du bör tänka på när du skapar din karaktär . Addera 3

Rulla din nya guiden sex primärstatistiken . Din Dungeon Master kan också ha särskilda regler om hur man rullar denna statistik , så se till att fråga i förväg . En trollkarls förbannelse – casting förmåga är bunden till sin intelligens poäng, så placera din högsta kast i denna stat först , sedan överväga konceptet för tecken när du placerar de återstående fem poängen . Om du vill multi – klass som en fighter , kanske du vill sätta ett rekord i styrka . Om ditt koncept är för en partiledare med en snabb kvickhet och en slug tunga , kan dina högre rullar vara bättre i karisma eller visdom statistik .
4

Ta hänsyn till eventuella ras statistik justeringar som behöver göras. En halv – orc är vanligtvis ett dåligt val för en guide eftersom alla halv – orcher subtrahera två punkter från sin intelligens poäng – även om detta kan kompenseras med en ovanligt hög rulle eller genom att ta hänsyn till den extra punkt som kan tillsättas till en statistik för varje fyra nivåer ett tecken vinster .
5

Bestäm om din nya guiden kommer att bli ett allmänt spell – caster eller en specialist . En trollkarl kan välja att specialisera sig på en viss skola av magi medan överge möjligheten att kasta trollformler från en annan skola . Tänk på detta alternativ mycket noga . Även om det kan verka som en bra idé för att få extra anspelning trollformler som hanterar stora mängder av skador , kan bakslaget av att inte kunna kasta besvärjelse trollformler bli ett allvarligt hinder under kampanjen .
6

Tänk att få ett välbekant för din trollkarl . Skaffa ett djur känner lånar många fördelar , men de eventuella konsekvenserna kan bli katastrofala . En bekant är bra för att få tag på platser där guiden själv kanske inte kan gå , eller leverera touch- attack trollformler på uppdrag av guiden . Men om det välbekanta skulle dödas , kommer guiden permanent förlora erfarenhetspoäng och inte kan få en ny bekant för ett helt år . Olika djur ger olika fördelar för guiden . En padda bekant ger guiden ytterligare två punkter i konstitutionen , medan en uggla förbättrar guiden förmåga att lurpassa runt i hemlighet genom att höja ” gå tyst ” skicklighet .
7

Välj kunskaper och bedrifter för guide som är lämpliga för kampanjen världen och som passar med din karaktär koncept . Plocka kunskap och Spellcraft färdigheter för en karaktär som kommer att vara väl läsa och kunna minnas viktiga fakta i precis rätt tid . Färdigheter som att flytta tyst eller gömmer sig skulle vara lämpligare för en lömsk , skälmsk guiden . En trollkarl som har fysiska förmågor samt bok smarts skulle plocka styrkebaseradefärdigheter som klättring , simning eller ridning .
8

Välj start trollformler för att prenumerera på guidens spell bok . En guide största tillgång är hans mångsidighet i spell gjutning , så väljer många olika trollformler som kan användas i en mängd olika situationer . Den spell ” magiska missilen ” är bra för ett fientligt möte med en grupp av troll , men inte bra alls för att hjälpa partiet i korsar en bred klyfta när bron över den har förstörts .
9

Lägg sista handen att komplettera din guide genom att välja sin inriktning , beskyddare gudom och personlighet . Precis som alla andra tecken , är lika sannolikt att vara självisk och ont som hedervärd och gott en guide . Lägg quirks eller brister i karaktären för att skilja henne från andra, till exempel en stamma , ett problem med spel eller ett drivande behov av att hjälpa dem som behöver , även om det gör det kan vara farligt . Addera

Kommentera