Hur man gör en karta Kompatibel med Halo : Reach

” Halo : Reach ” är en prequel till Halo video – spelserien från Bungie . En av de viktigaste funktionerna i Halo : Reach är förmågan att skapa och skapa egna kartor som du och andra kan spela på . Kartor måste göras i Halo : Reach kartan bring område att vara kompatibel med spelet . Vissa användare har problem med kompatibilitetsproblem , även med kartor gjorda i Halo : Reach , eftersom vissa åtgärder kan hoppas över när kartan är gjord . Instruktioner
Skapa en Halo : Reach Karta
1

Fyll på spelet . När spelet laddar , har du två alternativ : kampanj eller huvudmenyn . Klicka på huvudmenyngenom att trycka på A. Om du inte är inloggad på ditt Xbox , kommer det att säga ” Du har inte en vald profil . ” Välj mellan en profil eller en temporär profil . Köpa 2

Välj ” smida ” från huvudmenyn. Andra val är kampanj , matchmaking , eldstrid och teater. Ignorera dem för nu. Detta tar dig till smedjan pre – spelet lastning skärmen .
3

Välj kartan alternativ och välj ett av de kartor från listan . Dessa varianter är mallar som du kan använda för att börja skapa din egen karta . Välj ” starta spelet . ” Inne i spelet , trycker upp på D- pad och förvandlas till en monitor och sedan på A på handkontrollen . Detta tar upp alternativet skärm av saker att skapa. Kategorier inkluderar prylar, rustningar , förmågor , vapen Covenant , vapen människa , struktur och landskap . Alla kategorier innehåller saker som du kan placera på din karta . Välj struktur för att placera väggar, vägar , broar, ramper och byggnader . Landskapet är saker som du kan sätta i din bas , racerbana eller hus . Inne i landskapet finns hinder . Inside prylar är ljus, specialeffekter, vad du vill på skärmen för att se ut och andra funktioner . Armor förmågor är specialutrustning som kan användas genom att trycka på en knapp på handkontrollen . De särskilda knappen ändras baserat på dina inställningar.
4

Gå till ” Struktur ” och tryck på A. Välj att göra vad du vill från de kategorier som presenteras . Till exempel inne i kategorin ”bygga ” det finns torn . Det är en två våningar höga torn och en tre våningar torn . Om du väljer två våningar hög, så fort du träffar A försvinner alternativet skärmen och du måste objektet. För att flytta den , flytta den analoga spaken till vänster. Den analoga spaken till höger är att flytta ditt perspektiv så att du kan titta på vad du bygger från olika vinklar . Det finns tre olika sätt att placera ett föremål . Standardläget fasas . Phased innebär att det ej interagerar med någon av den verkliga miljön . Du kan lägga den genom en vägg , i en sten eller inne i kartan där människor inte kan gå . Du kan ändra detta genom att trycka på B. När du trycker på B , ser du alternativ som vilket lag färg du vill att strukturen ska vara , vilken spawn tid du vill och om du vill gå in i avancerat läge . Du kan också växla placeringen läget . Normalläge kommer släppa objektet till marken när man släpper . Fast kommer att lämna posten var du än har det – även om det är i luften . De avancerade alternativen låter dig välja spawn sekvens , speltyp och andelen de poster som måste finnas på kartan innan de nya objekt leker .
5

Tryck på startknappen . Välj ” Spara karta” eller ” spara ändringar . ” När du sparar det, kommer du att ha möjlighet att namnge kartan. Du kan också skriva en beskrivning för din karta . Din karta är nu kompatibel med ” Halo : Reach ”, och du eller andra spelare kan spela på den
hantera bristande Kompatibla Karta fel
6

Go . till smedjan lobbyn på kartan där du får en oförenlighet fel. Fyll på speltyp du vill spela . Försök med en annan speltyp . Om detta inte är din kompatibilitet problemet kan du försöka steg
2.
7

Gå kartan inställningsskärmen . Välj den typ av spel du försökte spela . Dra upp på listan över önskade objekt för att spelet typ . Kontrollera att du har alla dessa objekt i din karta och att alla objekt är märkta .
8

Placera eventuella saknade objekt i smedja läge och etikett eventuella omärkta sådana.

Kommentera