Om elektroniska leksaker

har elektroniska leksaker varit beundrad av barn och vuxna i årtionden . Det finns många olika typer av elektroniska leksaker , några enkla och några anmärkningsvärt komplicerat . De har gemensamma egenskaper som att kunna flytta eller driva på egen hand , göra ljud och ljus upp . De innehåller i regel åtminstone ett kretskort och dra energi från en kraftkälla . Under 1970 och 80-talen , innovativa elektroniska leksaker blev oerhört populär , vilket banar väg för framtida leksaker och skapa en massiv ny konsumentmarknad som fortfarande frodas i dag . Typer

Många olika typer av elektroniska leksaker har tillverkats och sålts över hela världen . Några blev genast trendiga innan så småningom plana ut , har en del förblivit populär till och med förvandlas till samlarobjekt , medan vissa aldrig riktigt tog fart i första hand . Några välkända kategorier är tågsätt , radio och fjärrstyrda bilar , handhållna tv-spel , hem -tv ( konsol ) tv-spel , actionfigurer , uppstoppade djur, pedagogiska spel , virtuella husdjur , ljus och laservapen och robotar .

Pris

priserna för elektroniska leksaker är lika olika som leksakerna själva . Framsteg inom modern teknik har minskat kostnaderna för elektroniska komponenter avsevärda ; billigare leksaker med minimal funktionalitet kan köpas för mindre än en dollar . I andra änden av skalan , kan du lätt spendera tusentals dollar på en elektronisk leksak — som en robot husdjur , till exempel. Den övergripande trenden inom elektronik är att priserna på vissa punkter för att gå ner kraftigt under en kort tidsperiod . Detta är oftast sant för leksaker , även om sällsynta och samlarleksakerkommer att gå upp i pris över tid .
Pong

Pong var det första hemma videospel som kan spelas upp direkt på en TV-apparat . Det uppfanns av Nolan Bushnell i början av 1970-talet som ett alternativ till sin arkadversionen heter Video Bordtennis . Det blev en omedelbar vurm för barn, tonåringar och vuxna , som ger enkla men mycket beroendeframkallande gameplay . Grundtanken var att två spelare till varje slå en boll med sina paddlar skärmen , försöker flytta bollen förbi motståndarens paddel , vilket scoring en punkt .
Teddy Ruxpin

i slutet av 1970 och under hela 1980-talet , började elektroniska komponenter för att visa upp i dockor och uppstoppade djur . En av de mest populära exempel på detta är en uppstoppad björn namngav Nalle Ruxpin . En kassett bandspelare byggdes på baksidan av björnen och ljud äventyrsberättelser ( tillsammans med bilderböcker ) av Teddy och hans vänner skulle kunna spelas på den . En imponerande innovation var att björnen skulle blinka ögonen och röra munnen , som om han berättar historien .
Nintendo Game och titta

Idag skulle du har svårt att hitta någon som inte har åtminstone hört talas om Nintendo . Men innan dess upphov till ikonstatus , Nintendo hade svårt att hitta något som de framgångsrikt skulle kunna tjäna pengar med . Några av deras tidigare satsningar ingår spelkort och en taxi service. Detta förändrades allt när Gunpei Yokoi skapade Nintendo Game och titta . Idén kom till honom när han observerade någon som leker med en miniräknare på ett tåg , och han använde samma grundläggande teknik för att göra en mängd olika bärbara videospel . Dessa spel har gjorts i över ett decennium , och utan dem , är det mycket möjligt att Nintendo skulle aldrig ha vunnit popularitet som företaget nu åtnjuter . Addera

Kommentera