Hur Extrahera en pappers modell från Starcraft

En växande modefluga i TV-spelet branschen , är papper gör konsten att extrahera modellen och texturfileri en enhet från ett tv-spel och att skriva ut dem för att vikas in i 3D pappersmodeller . Fans av ” Starcraft 2 ” har gjort pappersmodeller av många olika enheter och strukturer genom att extrahera rätt filer från spelet till ett 3D-modelleringsprogram. När du vet hur man extraherar ett objekt , till exempel Battlecruiser , kan du använda metoden på något i spelet item.Things Du behöver Review, 3D -modellering program
MPQ redaktör
Visa mer instruktioner
1

Leta reda på filen ” base.SC2assets ” i ” Craft 2 ” katalog under ” Program Files ( x86 ) /Starcraft 2/mods/Liberty.SC2mod . ”
2

Högerklicka på ” base.SC2assets ” filen och välj ”Öppna med … ” att hitta MPQ redaktör . Välj ” Bläddra ” att söka igenom datorn efter programmet , eftersom det inte kommer att vara med på listan den första gången du använder den . Addera 3

Hitta filen ” BattleCruiser.m3 ” i ” base.SC2Assets/Assets/Units/Terran/Battlecruiser ” katalog, i listan över filer i den högra kolumnen . Högerklicka på filen och välj ” Extract ”. Observera där programmet skickar filen .
4

Öppna ” base.SC2Assets/Assets/textures ” mapp i MPQ editorn och hitta ” battlecruiser.dds ” texturfil . Extrahera denna fil på samma sätt som du extraherade ” . M3 ” fil .
5

Öppna de filer du extraherade med din valda 3D- modelleringsprogram för att se strukturen och texturer i Battle enheten . Addera

Kommentera