Hur Design Warhammer Battles

” Warhammer ” är ett spel där spelarna samlar miniatyr soldater från en fantasivärld för att bygga upp arméer , sedan föra en tur-baserade kamp med en motståndare automat armé . För att få ut det mesta av spelet , spelarna måste utforma striderna i förväg . Dessa kan vara i form av enkla , fältslag eller en utarbetad scenario med olika taktik och mål för varje sida . Oavsett vilken rutt spelare tar , kommer några steg få sin design på gång . Instruktioner
sluttande strid
1

Välj storlek på ditt spel i antal ”poäng” varje armé kommer att använda för att konstituera sig . 1000 poäng är ett litet spel , men dina arméer kan vara ett antal olika punkter som du väljer .
2

Välj storlek på slagfältet . Detta bestäms av två faktorer : storleken på spelkortetdu har tillgängliga och storleken på dina arméer . En styrelse som är 6 meter lång och 4 meter i diameter är en standardstorlek spelområdet , men du kan ändra detta för att rymma antingen större arméer ( detta område kommer att bli trångt om dina arméer börjar överstiga 2.000 poäng ) eller din egen brist på en bräda av denna storlek . Addera 3

Välj antalet varv i spelet kommer att pågå .
4

Välj de landskap objekt, till exempel väggar, hus, skogar eller sjöar som kommer att pryda mitt i din slagfält . Var och en av dessa poster har strategiska överväganden på spelet så att din motståndare måste komma överens om placeringen av alla dessa poster , förutom längden på spelet , innan du börjar spela.

Scenarier

5

Välj förutsättningen för scenariobaserad strid. Det kan vara en sista strid situation , där en mindre armé måste hålla ut mot en större för ett visst antal varv tills förstärkningar anländer , eller vilken annan situation din fantasi kan producera .
6

Välj , från scenariot premiss , målen varje armé behöver uppnå för att vinna . Till exempel : en sida kanske helt enkelt behöver för att överleva medan de andra behov att helt förinta den som behöver för att överleva
7

Välj punktvärdenavarje sida kommer att ha , vilket kommer att bero på deras mål . . I exemplet med en sista strid scenario kommer armén som försöker hålla ut har betydligt färre poäng än den motsatta kraften .
8

Välj storlek på slagfältet utöver utformningen av landskap objekt och deras specifika platser på slagfältet .
9

Ange antalet varv i spelet kommer att pågå och få din motståndare att godkänna detaljerna i scenariot innan du börjar .

Kommentera