Mattel Barnspel

Mattel s spel för barn allt från traditionella brädspel till parti tävlingar där spelare interagerar verbalt . De omfattar enkla kortspel som Go Fish syftar till mycket små barn till avancerade strategispel som ” Othello ” för tweens . Dessa titlar är allmänt känt , men några andra Mattel spel använder samma grundläggande element . Silly Story Maker

kortspel Silly Story Maker tar mindre än 30 minuter att slutföra . Barnen arbetar tillsammans för att skapa en berättelse från kort som innehåller distinkta bilder . Spelare måste använda den bilden för att börja eller fortsätta en berättelse . Efter årsskiftet tar slut , är alla spelare uppmanas att återkalla fakta i just skapade historia . Barnet minnas flest fakta vinner spelet . Dess rekommenderas för åldrarna 5 och uppåt .

Äpplen med äpplen Junior

äpplen med äpplen Junior är ett kortspel som också hjälper barnen lära sig och förbättra sina tänkande . Varje spelare drar ett ” Thing ” -kort och en ” Beskrivning ” -kort . En spelare måste använda fantasi för att göra en logisk förbindelse mellan sak och beskrivningen. En domare belönar den spelare som ger den mest kreativa svaret . Spelaren med högst poäng vinner . Anslutningarna kan vara gott eftersom spelet har mer än 570 kort . Det rekommenderas för åldrarna 9 och uppåt . Addera blurt !

VRÄKA ! är en vokabulär -driven spel. Spelare ” slänga ur sig ut ” svar på frågor . Spelaren med det rätta svaret får flytta en spelpjäs framåt på spelfältet . Om spelarna slänga ur sig ut fel svar , måste de förbli tyst tills någon annan svarar på frågan . Den första spelaren att flytta en spelpjäs helt runt brädet vinner . Slänga ur sig ! kräver tre eller fler spelare och är för åldrarna 10 och uppåt . En junior version finns tillgänglig .
SKIP – BO Deluxe

brädspelet Skip – Bo Deluxe är utformad för barn 7 och äldre . Varje spelare eller lag får 30 sidan nedåt spelkort från en återförsäljare . Dessa kort utgör spelarens ” Lager ” högen . Spelare dra ytterligare kort och kasta korten från deras ” Lager ” högar som bygger på en uppsättning spelregler . Den spelare eller det lag som eliminerar sitt ” lager ” först vinner spelet .
UNO MU!

UNO MU! barn 3 och uppåt kan läsa om jordbruk som de matchar djur och andra figurer . Matchen kan baseras på figurens typ eller dess färg. En blå ko , till exempel, matchar någon annan ko eller en blå figur i spelet . Matchande siffror gå in i ladan . Den spelare som rundar upp alla sina siffror först och få dem i ladugården vinner . Addera

Kommentera