Dungeon Dice Monsters Regler

Dungeon Dice Monsters är ett brädspel baserat på anime och manga serien Yu – Gi – Oh! . Detta spel kombinerar strategi och mål för schack med rollspel och världsskapandeelement i Dungeons & Dragons . Som schack , DDM gropar två spelare mot varandra i en tur-baserade kamp för att attackera ett enda stycke ; spelet slutar när en spelare besegrar den andres Monster Herre . Utrustning

DDM innehåller alla bitar som krävs för spel . Spelfältet består av en rektangulär serie av plattor som är 13 plattor bred och 20 brickor lång . Spelare konstruera fängelsehålan genom att placera Tetris – piece formade väggar . Femton tärningar vardera innehåller en symbol på varje sida ; Dessa symboler representerar kammar . Tio statyetter skildra monster och motsvarande kort ger attack , liv-och försvarspunktstatistik av dessa monster . En annan figur representerar Monster Herren . En kulram låter spelarna anteckna antalet kammar som de för närvarande innehar i början av och efter varje vändning och skador räknare representerar någon skada tillfogas monster eller Monster Herren .
Setup

Varje spelare sätter sin Monster Lord på motsvarande vitt kakel på sin ände av styrelsen . Dessa är de enda bitar som sitter i styrelsen i början av spelet . Spelare börjar med några kammar i sin kulram krön räknare . Tärningarna kvar i en gemensam pool som antingen spelare kan rita , och monster alla börja i styrelsen, eftersom ingen spelare har kallat dem ännu . Styrelsen startar utan några dungeon väggar . Spelare bör singla slant , rulla tärningarna eller använda någon annan metod för att avgöra vem som startar först .
Slår

I början av varje varv , en spelare plockar tre av de 15 tärningarna att rulla och rullar dem . Kombinationer av dessa symboler kan ge spelaren möjlighet att tillkalla ett monster , attackera sin motståndares monster, flytta ett monster , kasta ett monster magiska trollformel eller använda sin speciella förmåga eller fälla en motståndares monster . Oavsett kammar tärningarna visar avgöra vad en spelare kan göra på den svängen eller efterföljande varv , som spelare inte behöver omedelbart använda kammar och kan spela in oanvända kammar på kulram . Om spelaren kallar ett monster , hon måste också ange en dungeon vägg för att den ska stå och gå vidare över hela linjen .
Progression

Målet med DDM är att döda motståndarens Monster Herre . När en spelare kallar ett monster , kan han hålla om väggar för att det ska gå vidare mot fienden monster Herre och använda Advance kammar för att flytta den framåt på kakel ombord . Varje spelare kan också använda en attack crest att få sina monster attackera motståndarens monster eller Monster Herre . En attack resulterar i skada på monstret bygger på den attackerande monster s angreppspunkter minus den försvarande monsterförsvarspunkter. Spelare att hålla reda på ett monster hälsa med skador disk och vissa perioder kan läka ett monster .
Ending

Varje Monster Herre besitter tre Life Points . Ett monster måste sitta på ett torg i anslutning till motståndarens Monster Herren att attackera den . Monster Herren har inga försvars poäng men kan flytta en ruta i taget i någon riktning utan att kräva några Advance kammar och kan orsaka 10 poäng i skada på ett monster utan att använda en attack krön . Varje lyckad attack mot en motståndares Monster Herre tar bort en av sina liv Points . Efter tre lyckade attacker , Monster Herren dör och den motstående spelare vinner . Addera

Kommentera