Treasure Hunt Speltips

Det är dags att gå och hitta din byte . Nej , oroa dig inte , du behöver inte titta i en spegel för att se bakom dig . Istället behöver du bara hitta priserna på en skattjakt , som pirater kallar för byte . Skattjakter kan utformas för att utmana spelare både fysiskt och psykiskt när de söker efter dolda föremål med hjälp av ledtrådar för att hjälpa dem på vägen till det bytet . Kartlägga dina Skattjakt

När du skapar din skattjakt , bestämma var du ska placera dina ledtrådar i förväg . För att göra detta , skapa en karta av skattjakt området och etikett där ledtrådarna kommer att döljas i nummerordning .
Skapa Ledtrådar

Skapa ledtrådar om en papper innan du placerar dem i dölja platser . På så sätt kan du granska de ledtrådar och se till att de fungerar . Genom att skapa ledtrådar innan gömma dem , kan du se till att de fungerar . Ledtrådar kan vara olika typer av uppgifter som dekryptering brev, anagram pussel och andra utmaningar för att testa den intellektuella förmågan av lagen . Addera Gå igenom ledtrådar

Innan dölja ledtrådar , göra skattjakten efter de ledtrådar som du har skapat . Detta kommer att hjälpa dig att avgöra om ledtrådarna är lätta att följa för de spelare som kommer att delta i skattjakten spelet .
Dölja ledtrådar

vill dölja ledtrådar , vill du ha en ledtråd för varje lag vid varje ledtråd platser . Placering ledtrådar i färgade ägg , med hjälp av en färg för varje lag kommer att göra det möjligt för teamen att identifiera sina egna ledtrådar på varje plats .
Inkludera Beslut

låter dina gäster var och en välja sin egen väg på skattjakt . Har poäng delas ut för att hitta varje ledtråd på skattjakt . På vissa platser , ge gruppmedlemmarna ett val mellan att lösa en enkel ledtråd för ett lågt poängvärde , och göra en mer komplicerad utmaning att hitta en ledtråd i en svårare att hitta plats för ett högre poängvärde .

sätta en tidsgräns

Istället för att vänta på ett lag för att finna den slutliga priset , fastställa en tidsfrist . Genom att tilldela poäng till varje ledtråd , lag tävlar för att få mest poäng genom att slutföra de utmaningar att hitta nästa ledtråd inom den tidsperioden. Om teamet anländer sent , tilldela en en poäng straff för varje minut de är sent anlända till mötesplatsen . Detta kommer att begränsa möjligheterna för lag för att försöka ytterligare poäng efter tiden tar slut . Addera

Kommentera