Hur man skapar en skurk karaktär för Tredje upplagan Dungeons & Dragons

Vill lurpassa runt i skuggorna och slå dina fiender , när de minst anar det ? Blir du upphetsad av tanken på att plocka låset och stjäla bytet när ingen annan ser? Om så är fallet , är det oseriösa Dungeons & Dragons tecken klass för dig , och denna guide hjälper dig att göra din skurk som effektivt och roligt att spela som possible.Things Du behöver
Spelarens handbok
Teckenblad
Penna
Dice
Visa fler Instruktioner
1

Tänk på hur din oseriösa kommer att interagera med resten av gruppen av tecken och vilken roll din oseriösa kommer att tjäna . Vill du ha en karaktär som smyger framåt i gruppen , efter fällor och andra faror och sedan rapportera tillbaka till festen , men i allmänhet vistas i tryggt sätt ? Skulle du föredra en skurk som fungerar som en sekundär fighter , vilket gör förödande användning av smygattack förmåga i strid ? Kanske du skulle vilja fler klass eller lägga till nivåer i en prestige klass för att få trollformler för att öka din oseriösa förmågor .
2

Kontrollera med Dungeon Master of kampanjen för att se om hon har någon speciell ” house rules ” eller begränsningar som du kan behöva för att ta hänsyn till när man bygger en ny karaktär . Vissa Dungeon Masters tillåter inte en skurk för att vara av en laglig anpassning eller kan ha särskilda regler om när en skurk kan använda sin smygattackförmåga . Addera 3

Räkna ut vilken ras du vill att din skälm vara. Halflings serve som den stereotypa skurk , plocka fickor och smyga in i små utrymmen som större raser inte skulle kunna passa in . De får också en bonus för sin skicklighet poäng , vilket är en skurk främsta attribut . Varje ras kan lyckas fylla oseriösa skor , dock . En halv – orc rogue kanske inte vara mycket subtila , men han kan ta mer skada , och gnome medfödda spell – casting förmågor kan mesh mycket väl med en skurk s sneakiness .
4

Generera huvud förmåga poängen för oseriösa . De flesta Dungeon Masters har en föredragen metod för att göra detta , så se till att fråga först . Din högsta poäng ska omedelbart placeras i fingerfärdighet för att göra din oseriösa svårare att träffa och bättre på att smyga . Karisma är ett bra nästa alternativ för att bluffa dig igenom en situation eller övertyga handlaren att de varor du försöker sälja egentligen inte är stulna . Underskatta inte vikten av styrka för en skurk heller , för ju mer skada du handskas med en smygattack, desto mer sannolikt din oseriösa kommer att överleva striden .
5

Granska den rouge : s lista över klassfärdigheter . Rogues har den största klassen skicklighet listan och ta emot flest färdighetspoäng , så antingen välja en bred kompetens för att vara anständigt med , eller en liten delmängd av färdigheter för att bli riktigt bra på . En rouge som planerar på tyst skalning en slottets murar och sedan smyga oupptäckt genom sina korridorer bör välja färdigheter som klättring , balans , simma och gömma sig . Om du är mer intresserad av att ha en streetproblemlösare, plocka upp färdigheter som samlar information , insinuation, söka , läsa läppar eller förnuft motiv . En skurk som kommer att hitta och inaktivera skändlig fällor bör gå med öppet lock eller inaktivera enheten .
6

Bygg upp din nya karaktär inventering . Lock plockar är ett måste , liksom små vapen som kan gömmas i oseriösa kläder såsom dolkar eller en växtsaft . En förklädd kit är användbart för att flytta runt i en stad där vakterna är på jakt efter din karaktär . Rogues kan också lägga en del av de mindre glamorösa objekt som caltrops eller en kofot till god användning . Tänk på att tunga rustningar kommer att störa en skurk förmåga att smyga runt eller dölja , så läder rustning eller liknande är det förmodligen det bästa valet för skydd mot angrepp .
7

Finish skapar oseriösa genom att skapa en persona för karaktären . Bestäm hur de oseriösa handlingar , plocka en gudom hon dyrkar , vilka moraliska värderingar hon har , välj en aligment , och räkna ut hur karaktären kom att bli en skurk . Inte alla skurkar är tjuvar . En skurk skulle kunna vara en diplomat från ett avlägset land som är bra på att snabbt prata eller övertyga andra att göra saker de normalt inte skulle vilja . Rogues kan förvärvsarbetande som låssmeder eller fälla byggare , eller kan till och arbeta för den lokala milisen som scouter som arbetar vid sidan av rangers . Addera

Kommentera