Hur man gör en spelare modell för Garys Mod

” Garys Mod ” är ett sandbox – stil TV-spel som gör det möjligt för spelare att skapa världar och modeller och få dem att interagera med hjälp av Source fysikmotor . Sådan kreativitet har lockat många nya spelare , men nybörjare har ofta problem med de tekniska aspekterna av modell skapande . Efter de rätta stegen , spelarna kan skapa en modell av en bild de gillar och manifestera den bilden i spelet world.Things Du behöver
Milkshape 3D programvara
VTFEdit programvara
GUIStuidos programvara

Visa fler Instruktioner
1

Öppna ” Garys Mod ” mappen . Öppna mappen Models , sedan skapa en ny mapp och kalla den vad du vill . Avsluta mappen modeller och ange mappen Materials . Du kommer att se ett andra modeller mapp . Öppna den och skapa en mapp med ett namn identiskt med den första mappen som du gjort .
2

Öppna programmet Milkshape 3D . Addera 3

Under fliken Modeller , klicka ” Box ” och rita en ruta på skärmen som är ungefär fyra rutor lång och tre rutor hög.
4

Klicka på ” gemensamma ” och placera en skarv i skärningspunkten mellan ” X ” i mitten av rutan som du ritade .
5

Klicka på ” Select ” och sedan ” Group ” längst ner , och klicka sedan på torget för att markera boxen och det gemensamma .

6

Klicka på fliken ” Joints ” . Klicka på ” Assign ” och sedan ”Set Delad . ”
7

Öppna programmet VTFEdit och öppna en bild som du vill replikera i ” Garys Mod . ” Under Arkiv-menyn , klicka på ” Importera ” och skicka den via ” Garys Mod ” mappen , följt av mappen Materials , följt av mappen modeller . Spara bilden i den mapp som du har skapat , och namnge bilden efter den mappen . Lägg till texten ” _texture ” efter bildens namn .
8

Klicka på ”Verktyg ” på VTFEdit . Under fliken Alternativ i fönstret som visas väljer du ” Vertext Generisk , ” och klicka sedan på ” Skapa ”. Spara bilden i samma fil som du sparade ” _texture ” filen .
9

Återgå till Milkshape 3D . På fliken Material , klicka på ”Nytt ”. Klicka på ” ” knappen för att öppna ett nytt fönster . Sök efter ” _texture ” fil som du gjorde med VTF programmet och öppna den .
10

Klicka på ” Tilldela ” på fliken Material i Milkshape 3D .
11

exportera bilden till en ny mapp på skrivbordet . Ett fönster visas där du för specifikationer ; välj ” Reference , ” välja bort ” Sekvens ” och klicka på ” OK . ”
12

Exportera filen en andra gång , men lägg till ” _collision ” efter texten . Spara den i den nya mappen på skrivbordet .
13

Öppna Anteckningar . Klistra in den här koden i dokumentet :

$ Modelname ” /YourModel //YourModel.mdl ”

$ cdmaterials ” modeller //YourModel ”

$ skala 1,0

$ surfaceprop ”Metal ”

$ kropp ” Body” ” /YourModel.smd ”

$ sekvens ” tomgång ” ” /YourModel.smd ” fps 30

$ collisionmodel ” /YourModel_collision.smd ”

{

$ massa 40

}
14

Gå till ” Redigera ” och sedan ” Ersätt , ” och typ ” /YourModel ”i fältet Sök . Ersätt det med ”test ” och klicka på ” Ersätt alla . ” Spara mappen till skrivbordet ny mapp . Spara filen som compile.cq och byta flik för att välja ” Alla filer har valts. ”
15

Öppna program GUIStudios . Välj vilket spel du har : . Orange Box eller Half-Life
16

Öppna filen gameinfo , som ligger i ” Garys Mod ” mappen
17

Öppna kompilering . . cq -filen som du sparade på skrivbordet ny mapp .
18

Klicka på ” Kompilera i GUIStudios . ”
19

Öppna ” Garys Mod ” mappen och kopiera mappen . med alla de bilder som du skapat
20

Öppna info dokumentet i ” Garys Mod ” mappen och lägga till denna kod :

” 0 ”

(

” Information ”

(

” Version ” ” 1 ”

” namn ” ”test ”

)

” Poster ”

(

” 1 ”

(

” Model ” ” models/Name/Name.md1 ”

) katalog

) katalog

)
21

Byt ut ” namn ” ord med namnen på de mappar som du har skapat i Models -mappen i ” Garys Mod . ”
22

Testa din bild genom att öppna den i ” Garys Mod . ” Addera

Kommentera