Clue FX Instruktioner

Brädspelet ” Clue FX ” använder en elektronisk bas och en rad sensorer för att avgöra var de pjäser på brädet är . Den är utformad för att ge spelaren ett nytt och annorlunda spelupplevelsevarje gång . Till skillnad från tidigare versioner av ” Clue , ” det finns ingen dör eller mellanslag för att flytta . Butler talar spelarna när och var du ska gå . Spelet är för två till fyra spelare och rekommenderas för de 8 år och uppåt . Instruktioner
Konfigurera
1

Placera den elektroniska basen i spetsen för styrelsen , på herrgården grundkvadraten . Fäst upprätt kartong basen till toppen av den elektroniska basen .
2

Separera korten i misstänkta, platser och vapen . Blanda varje däck individuellt. Dra ungefär hälften av korten från toppen och placera dem på botten. Upprepa för alla tre däck . Addera 3

Ta det översta kortet bort av varje däck , och sätt in det osedda i ” Case File ” kuvert .
4

Blanda alla tre däck tillsammans. Skär däcket igen och skjut första kortet i en av de misstänkta kuvert . Upprepa med de återstående misstänkta kuvert . Ställ dem runt bordet .
5

Blanda och hantera alla de återstående korten till varje spelare .
6

Välj ett tecken för att representera varje spelare från de fyra tillgängliga tecken . Placera tecknen i Barn , det första rummet på tavlan . Passera varje spelare en ” Clue ” blad .
7

Slå på kretskortet och logga karaktärer i spelet när du uppmanas av butler . Addera Spelets

8

flytta , söka och undersöka , eller göra en anklagelse när Butler meddelar det din tur . Använd bladet för att hänga med ledtrådar och stryka misstänkta .
9

Flytta din pjäs till ett rum och tryck ner för att byta rum på din tur . Detta kommer att informera butler vilket rum du befinner dig i. Han kommer att berätta vem som är i rummet , sedan gå vidare till nästa spelare .
10

Flytta din pjäs på sökknappen för att söka på rummet . The Butler kommer att berätta vilka misstänkta är i rummet . Undersök korten i den misstänkte i detta hölje . Play kommer att flytta till nästa spelare när du är klar .
11

Flytta till ” Föreslå ” -knappen för att komma med ett förslag . Säg något i stil med , ” Jag tror att det var Mr Green , i lusthus med trädgård Shears . ” Om spelaren till höger har en av dessa tre kort , måste hon visa det för dig . Om inte, gå till nästa spelare att passera korten . Upprepa processen tills du tror att du vet vilka tre kort är i mål File kuvert .
12

Flytta din karaktär till knappen ” anklagar ” och tryck ner när du är redo att göra ett mål , och inspektör Brown är i samma rum . Säg till exempel , ” Jag anklagar Mr Green , i lusthus med trädgård Shears . ” En korrekt gissning är spelet slut . En felaktig gissning avlägsnar dig från spelet . Addera

Kommentera