Hur du skapar din egen RPG’t Med Tecken

I ett rollspel , eller RPG , spelarna styra en viss karaktär i en etablerad men föränderlig värld . Miljontals människor världen över har haft spelar rollspel sedan de första kommersiellt tillgängliga spel ” Dungeons & Dragons ” kom ut på marknaden 1974 . Skapa din egen RPG spel med spelbara karaktärer kan vara komplicerat . Från upprättandet spel världens bakgrund till utformningen av reglerna bakom karaktären operation , måste du delta i varje detalj under skapelsen för att hålla spelet konsekvent . Instruktioner
1

Kom upp med en central spelkoncept. Spelet skapet bör omfatta genren ditt spel kommer att omfatta . Välj någon genre som tilltalar dig , från fantasy till science fiction till skräck . Inkludera spelvärlden i ditt koncept idé . Spelvärlden innehåller sådan bakgrundsinformation som geografi, politiska system och populationer . Ta med så mycket detaljer i spelvärlden som möjligt . Om ditt spel är Skönlitteratur , forska inställningen och så många verkliga detaljer i ditt spel värld som möjligt .
2

skapa de regler som avgör vad din spelkaraktärer kan utföra . Börja med ett statistiksystem ( eller ” statistik ” ) som hänför sig till allmän förmåga . Statistiken omfattar de saker de viktigaste i din spelvärld . Till exempel, i en skräck spel en ingår statistik kan vara mod, som betecknar hur resistenta mot att rädda dina karaktärer kan vara . Skapa en färdighet system där karaktärerna kan öka unika genom portione ut sina förmågor bland vissa färdigheter som är användbara i ditt universum . Ett modernt spel kan använda körning , skytte eller datoranvändning som kompetens . Var noga med att inte överskridit ditt spel med färdigheter , dock. Med alltför många färdigheter , kan spelarna bli förvirrad om vilka som ska användas för att utföra uppgifter . Addera 3

Skapa en uppsättning regler för skapande och utveckling av tecken för ditt spel . En enkel regel som tilldelar ett antal punkter för att användas vid skapande karaktär . Spelare fördela poängen mellan de olika statistik och färdigheter för att få kunskaper . Poäng som används för att höja statistik bör vara större än de som används för de mer specifika färdigheter . Förhindra bildning av obalanserade karaktärer genom att sätta gränser för punkt fördelning ; till exempel, att begränsa antalet delas varje färdighet eller stat. Skapar även ett system för att föra karaktärerna som spelet spelas , så att svårare aktiviteter kan prövas som karaktärerna blir mer kompetenta i din spelvärld .
4

Skapa ett system för att hantera spelare konflikt . Täck en allmän konfliktområde från våldsamma möten till köpslående för ett bättre pris på ett motellrum . Skapa ett system som är tillräckligt flexibelt för att hantera alla situationer som kan uppstå , medan det fortfarande är baserad på en uppsättning lätt att förstå och konsekvent tillämpade regler .
5

Konkretiserar spelvärlden , skapar en utgångspunkt för tecken tillsammans med en början äventyr . Guide karaktärerna genom världen , lägga till detaljer till världen när du går längs . Med varje efterföljande spel , kommer ditt spel att växa . Addera

Kommentera