Hur man gör Giratina igen i Platinum

Giratina är den legendariska Ghost /drake Pok & eacute; mon finns i Pok & eacute; mon Platinum spel. Denna kraftfulla Pok & eacute; mon påträffas två gånger i Pok & eacute; mon Platinum under normalt spel . Första gången Giratina påträffas du kan inte fånga den. Under det andra mötet i Distortion World har du den första möjligheten att fånga denna kraftfulla Pok & eacute ; vanligare. Om Giratina slås ut av misstag , kan du göra det här Pok & eacute ; mon igen efter vissa villkor uppfylls i game.Things Du behöver
Nintendo DS Game System
Pok & eacute; mon Platinum
Visa fler Instruktioner
Hot man gör Giratina igen i Pok & eacute; mon Platinum
1

Framsteg i berättelsen för att slåss mot Elite Four . Elite Four är några av de mest kraftfulla tränare i spelet . Final Four finns i Pok & eacute; . Mon League, som ligger i slutet av Victory Road

Du måste besegra Elite Four och mästare i en serie av Pok & eacute; mån strider. Elite Four och Champion är kraftfulla Pok & eacute; mon Trainers som är specialiserade på en typ av Pok & eacute ; vanligare. När du går in i Pok & eacute ; mon League du inte kan lämna förrän du besegra varje motståndare eller besegras
< p> Om du besegra varje motståndare i Final Four och Champion , kommer du att tas tillbaka till Champions rummet där . din karaktär kommer att tala med Champion innan du sparar spelet . Spelet sparas automatiskt innan eftertexterna börjar . Efter krediter slutföra kan du trycka på antingen ” Start” eller A-knappen för att avsluta ut krediterna . Köpa 2

Börja spelet genom att ladda spara filen . Tryck antingen ” Start” eller ” A ” -knappen tills du kommer till ”Fortsätt /Option ” skärm. Tryck uppåt eller nedåt på styrplattantills ” Fortsätt” är markerat och tryck på knappen ”A” . Detta kommer att börja spelet i Twinleaf Town, där spelet började.
< P > Avsluta ditt rum i din mors hus genom att på väg ner för trappan . Din mor kommer att ha en kort dialog med dig . Framsteg genom dialogrutan genom att trycka på knappen ”A” . Lämna det här rummet efter konversationen är klar längst ner på skärmen
3

Resa till Turnback Cave på Route 214 För att nå Turnback Cave behöver du en Pok & eacute; . Mon med flytten Rock Climb och en annan Pok & eacute; mon med Surf . Rock Climb och Surf är dolda drag , som du kommer att ha tjänat genom normalt spel . Om du har en Pok & eacute; mon som vet Rock Climb , flytta din karaktär för att möta klippan med vad som ser ut att vara hand håller . En gång mot klippan , tryck på knappen ”A” . Animation börjar , och du kommer att resa upp väggen om du har en Pok & eacute; mon med denna förmåga
4

Gå ner på bryggan vid vattnet i toppen av klippan . . Möter vattnet och tryck på knappen ”A” för att börja färdas på vatten . Norrut på vattnet till kanten och en grotta entré . Ange grottan
5

Tryck på ” Y” -knappen för att öppna menyn om du inte har ett Pok & eacute; . Mon som vet Rock Climb eller surfa . Flytta markören med styrplattantills väskan är markerat och tryck på knappen ”A” . Detta kommer att öppna väskan . Du kommer att se en bild av en påse på vänster sida av skärmen och en namnlist som talar om vilka påse du befinner dig i .
< P > Cykla åt vänster eller höger med styrplattantills du är i ” TM & HM ” påse . Tryck uppåt eller nedåt på styrplattantills HM 08 Rock Climb eller HM 03 Surf markeras . Tryck på knappen ”A” .
6

Flytta markören för att markera ” Ja ” med styrplattannär spelet frågar om du vill använda den här HM . Tryck på knappen ”A” . Då öppnas ett fönster där du kan se alla dina aktiva parti Pok & eacute; mon med antingen en Able eller går inte tag . Välj ett Pok & eacute; mon som har ” Able ” tagg som du vill lära Rock Climb eller surfa och tryck på knappen ”A”

Spelet kommer att bekräfta att du vill lära flytten till denna Pok & eacute . ; vanligare. Markera ” Ja” med styrplattanoch tryck på knappen ”A” . Detta kommer att skicka dig till en skärm som visar alla Pok & eacute; mån attacker . Du kan bara ha fyra attacker kända . Välj med styrplattansom attackerar du vill glömma och tryck på knappen ”A” . Spelet kommer att bekräfta att du vill glömma detta drag . Markera ” Ja” med styrplattanoch tryck på knappen ”A” . The Pok & eacute; mon lär Rock Climb eller Surf

Avbryt ur påsen genom att trycka på knappen ”B”
7

Gå in i grottöppningen för att skriva in Turnback Cave . . . Inuti Turnback Cave ser du ett rum med fyra utgångar . Det finns en utgång på varje av de huvudsakliga riktningarna : norr, söder, öster och väster . Varje exit kommer att skicka dig till en slumpmässig plats i denna komplexa . Passera genom en dörr på skärmen och fortsätter att utforska grottan .
< P> Under din utforskning kommer slumpmässigt stöta tre pelare . Efter att ha upptäckt den tredje pelaren någon av utgångarna kommer du till Giratina s Room .
8

Skriv Giratina s Room . Sitter i mitten av rummet blir Giratina . Spara spelet innan slaget . Om du misslyckas med att fånga Giratina kan du stänga av spelenheten och starta om spelet . Fortsätta spelet som beskrivs i steg 2
< p> För att spara spelet tryck på ”X ” -knappen . Detta kommer att öppna menyn . Tryck uppåt eller nedåt på styrplattantills ” Spara ” är markerat . Tryck på knappen ”A” . Spelet kommer att fråga dig om du vill spara . Markera ” Ja” genom att trycka upp eller ned på styrplattanoch trycker på knappen ”A” . Spelet kommer att be dig bekräfta att du vill spara spelet . Markera ” Ja” igen med upp eller ned knapparna och tryck på knappen ”A” . Spelet kommer att spara .
9

Gå upp till Giratina och tryck på knappen ”A” . Detta kommer att inleda en kamp med en nivå 47 Giratina . För att fånga Giratina det finns flera metoder . Det enklaste och säkraste metoden är användning av en Master Ball . Denna speciella Pok & eacute ; är bollen letade under den normala utvecklingen av spelet. Master Ball kommer att fånga Giratina utan att misslyckas. För att använda Master Ball , trycker du på ikonen väska på pekskärmen för att öppna väskan . Tryck på Pok & eacute; bollen ikonen för att öppna påsen som håller dina Pok & eacute; bollar. Tryck på ikonen för Master Ball att använda den.
10

Fight Giratina om du inte har en Master Ball . Du måste sänka träffen punkt Giratina så lite som möjligt innan du använder en Pok & eacute ; boll. På grund av Ghost /Draken typ som Giratina besitter , den har flera starka motstånd och flera svagheter . Giratina kommer att vara helt immun mot attacker av Normal eller Fighting typ och ta hälften skador från brand , vatten och el drag. Denna Pok & eacute; mon är svag mot draken , Mörk , is och Ghost attacker , tar dubbel skada från dessa attacker . Minska Giratina s träffpoäng så lite som möjligt för att göra det lättare att fånga detta Pok & eacute ; mån

Använd drag som vållar statuseffekter som sömn och Förlamning eller rörelser som sänker grund statistik för Giratina att fånga Giratina enklare . När du är redo att fånga Giratina trycka på ikonen påsen på pekskärmen . Detta kommer att öppna väskan . Välj Pok & eacute; bollen ikonen och peka på den
11

Tryck på Pok & eacute ; . Bollen att visa alla Pok & eacute ; bollar som din karaktär bär . Den mest effektiva typen av Pok & eacute; ball att använda är Dusk Ball , Timer boll eller Ultra Ball . Den starkaste Pok & eacute; bollen till en början använda i denna kamp är Dusk Ball om du inte använder Master Ball . Som striden fortsätter Timer Ball kommer att bli mer kraftfull , vilket gör det lättare att fånga Giratina . Om du får slut på Dusk Bollar och Timer Balls , börja använda Ultra Balls
12

Fortsätt kasta Pok & eacute ; . Bollar tills du fånga Giratina , Giratina besegrar din fest eller Giratina passerar ut från för mycket skada . Om Giratina besegrar din fest eller passerar ut från för mycket skada , kan du starta om spelet som nämns i steg 5

Giratina visas igen genom att besegra Elite Four och Champion igen om du väljer att inte ladda om och fortsätta spelet . Resor till Pok & eacute ; mon League och åter utmana Elite Four och Champion . När du lyckas och spara spelet , du startar om din mors hus . Du kan fortsätta att återställa Giratina tills du fånga den genom att åter besegra Elite Four och Champion . Addera

Kommentera