Hur man börjar en Forgotten Realms Campaign i Dungeons & Drakar

Beslutar att köra en Forgotten Realms Campaign tar mer än bara en grundlig kunskap om Dungeons & Dragons regler och inställning kampanjen . Att hitta rätt mix av spelare och som har en lämplig blandning av historia och striderna är avgörande för alla bra rollspel . Som fängelsehåla herre , du har ett ansvar för att göra spelet roligare för alla. En bra Forgotten Realms -kampanj börjar med en grundlig kunskap om spelets regler och en hel del arbete genom hela kampanjen . Instruktioner
1

Läs Forgotten Realms böcker . Ta anteckningar . Bestäm var du ska börja din kampanj och varför hjältarna är där. Bestäm om du vill behålla dem i den lokalen eller om de är fria att korsa hela Faerun efter behag . Om de tillåts resa fritt , har en idé om vad som händer i andra delar av riket , så att du är beredd på allt att spelarna kasta på dig .
2

Spendera lite tid och skapa en intressant plot. Starta din tomt med grundstötningarsom spelare kan hantera på lägre nivåer , men också påverka större berättelsebåge som spänner över hela kampanjen . Även om du inte behöver ha hela kampanjen planerat , är det en bra idé att ha ett koncept av den överväldigande målet att dina spelare försöker åstadkomma . Addera 3

Tänk spelarna du vet och bestämma vem som ska bjuda in att spela i spelet . Vissa spelare är helt enkelt inte kompatibla och ibland en spelare är bara inte rätt för spelet du har för avsikt att köra . Till exempel, om du har en vän som alltid , vänder alltid på sitt parti oavsett vilken karaktär han spelar , kan han vara en dålig person att bjuda in till en kampanj som kräver partiets enhet . Om du känner en spelare som bara spelar onda karaktärer , även om det står bra på karaktären blad , inte bjuda in henne till en ansenlig spel .
4

Sätta gränser . Vissa spelare , av någon anledning , behöver veta innan de bestämmer sig till ett spel vad DM förväntar sig av dem . Låt dem veta från början om du förväntar dem att alltid vara i spel ( eller ringa i förväg så att du vet att de inte kan närvara ) och vilken tid de behöver för att komma fram för spel . Vissa spelare är ständigt sent och behöver höra att vara sen fördröjer spelet för alla. När du låter folk veta i förväg vad de ska förvänta sig , några blir upprörda när man tillämpar bestämmelserna .
5

Antag att inget är självklart . Förklara dina personliga regler för fusk , mellan partierna konflikter och äta vid spelbordet. Gör reglerna klara och genomdriva dem . Dina spelare kommer att tacka dig för det . Addera

Kommentera