Hjälp för Joker kapitel i Lego Batman

Jokern kapitlet i ” Lego Batman ” innehåller fem episoder . Den svåraste aspekten av varje episod är chefen slagsmål i slutet . I dessa episoder , kommer du att möta The Mad Hatter , Harley , Scarecrow , Killer Moth och Jokern . Nivåerna sätts upp i ett mycket linjärt sätt , vilket gör att komma till slutet ganska enkelt . Besegra varje boss kräver speciella taktik som kräver några försök och misstag . The Mad Hatter

Mad Hatter är utan tvekan den svåraste av de fem skurkarna . För att starta , punsch Mad Hatter genom att trycka på ”B ” -knappen på Wii Mote tills han drar sig tillbaka till den onåbar plats ovanför den pool av gröna toxin . Gå upp den magnetiska ramp till höger om poolen och gå på catwalken för att få den att falla . Kör uppför rampen som skapats av den fallna catwalken och har både tecken hoppa på den röda knappen för att öppna luckan under Mad Hatters fötter , skicka honom rasar in den giftiga poolen . Byt tecken genom att trycka på ” C ” -knappen på Wii Mote varje gång han börjar tänka styra karaktären du kontrollerar . Kör fram till honom med den fria karaktär och slå honom genom att trycka på knappen ”B” . Attackera honom tills han drar sig tillbaka till högre mark igen . Montera legobitar till höger om den giftiga poolen genom att hålla in ” A ” för att skapa en hiss . Ride hissen till toppen och har både tecken hoppa på den röda knappen längst upp för att rasa Mad Hatter i det giftiga poolen för sista gången .
Harley

Harley är en av de enklaste och mest okomplicerade bosstrider i fem . Harley kräver uthållighet och tålamod . Hon är en otrolig akrobat och kommer ut kör du varje gång du får tillräckligt nära för en punch . Tricket med Harley är att fortsätta att köra på henne utan att försöka attackera henne , men hålla henne i rörelse istället . Så småningom kommer Harley trötta ut och ge dig en chans att landa några slag . Efter några träffar , kommer hon att dra sig tillbaka till en höjd och skicka ut lakejer att kämpa dig i hennes ställe . Besegra alla lakejer och hon kommer att komma tillbaka för att slåss . Upprepa samma taktik och trötta ut henne igen . När hon är trött ut , leverera den slutliga stöten .
Fågelskrämma

Fågelskrämman är en annan chef som är ganska enkelt . Fly Batwing nära missilens dispenser för att utrusta den med missiler. Tryck på ” C ” -knappen på Wii Mote att växla till Batcopter . Avfyra Batcopter s bogsera kabel genom att trycka på knappen ”B” på Fågelskrämman att hålla Fågelskrämman stilla . Växla tillbaka till Batwing genom att trycka på ” C ” och avfyra missiler mot Scarecrow genom att trycka på ” B ” Upprepa processen tills du besegra Scarecrow – . Hämta missiler , eld draglinan och avfyra missilerna
Killer Moth

Killer Moth är knepigt eftersom faktiskt fysiskt stans honom kommer inte att besegra den. Efter några slag Killer Moth flyger till en onåbar höjd vilket gör det verkar som om att besegra det är omöjligt . Utrusta tekniken passar fann bakom den vänstra porten . Sök på plats för Lego delar för tillfället ur funktion turbiner . Med hjälp av delar , reparera vänster turbinen . Tryck ” B ” på manöverpanelen när lamporna börjar blinka . Starta turbinen kommer att orsaka en kedjereaktion som ger Killer Moth ner . Attack tills den flyger tillbaka till säkerhet . Sök på plats för fler turbin bitar och använder dem för att reparera rätt turbinen . En dörr öppnas till höger . Passera genom dörren och dra i spaken inuti . Killer mal kommer att falla ner igen. Attackera honom en gång till slut på honom .
Joker

Jokern är definitivt en av de mest utmanande fiender till fem . Karaktären gömmer sig med Harley på en nåbar plattform med en stor klocka . Montera Lego block till höger av plattformen genom att hålla ”A” för att bygga upp ett städ . Tryck på ”B ” -knappen för att brottas till städet och nå en stor röd knapp . Hoppa på knappen och klockan ljuder , knackar Harley utanför plattformen . Gå tillbaka ner till marknivå och tryck i rutan till vänster om plattformen mot väggen . Gå upp den magnetiska väggen nära lådan och hoppa på den när du har nått en tillräcklig höjd . Från rutan kan du nå en annan röd knapp , hoppa på den för att låta klockan och Joker kommer att falla av plattformen . Joker kommer att få på en helikopter och börja flyga runt i rummet . Montera legobitar i mitten av rummet för att skapa en vattenpistol . Tryck ” B ” för att avfyra vattenpistol. Rikta den mot Joker att skicka honom krascha till hans undergång . Addera

Kommentera