Hur man gör Osynliga Kontrollpunkter på LittleBigPlanet

Utvecklat av Media Molecule , ” LittleBigPlanet ” är en skapelse -centrerad action plattformsspel spel för Sony PlayStation 3 Spelet har en stor svit av designverktyg som hjälper spelarna snabbt och enkelt skapa spretande nivåer full av . unika prylar och hinder . Kontrollpunkten punkt är ett standard gadget som fungerar som en leka punkt inom en nivå. Spelare som passerar en kontrollpunkt belönas med återställda liv . Genom att använda en glitch för emittern verktyg , är det möjligt att krympa en kontrollpunkt gadget tills det är praktiskt taget osynligt. Instruktioner
1

Tryck på ” torget ” knappen för att öppna Popit -menyn när du redigerar en nivå i ” LittleBigPlanet . ”
2

Välj ”Verktyg Bag ” och bläddra till höger tills du kommer till Basic Kit sektionen . Välj ” Checkpoint ” och placera den någonstans i nivån . Tryck på ”Circle ” -knappen för att återgå till Verktyg Bag . Addera 3

Bläddra till vänster och välj ” Sändare ” posten som ligger i den särskilda delen av Tools Bag . Placera sändaren gadget nära checkpoint . Tryck på ” Circle ” två gånger för att återgå till huvud Popit menyn .
4

Välj ” Godbitar Bag ” och tryck på ” X ” samtidigt fram det ” Capture Object ” verktyg . Använd de analoga spakarna för att ändra storlek på rutan tills checkpoint objektet är helt omgiven . Tryck på ” X” för att fånga kontrollpunkten och lägga till den i din objekt inventering . Tryck på ” Cirkel ” för att återgå till huvud Popit menyn .
5

Välj ” Popit Cursor ” och flytta markören över sändaren posten . Tryck på ” torget ” knappen för att öppna sändaralternativmenyn. Markera ” Välj Objekt ” och tryck på ” X ” -knappen för att öppna objekt inventering . Bläddra till höger och välj checkpoint objekt som du fångat i föregående steg .
6

Tryck på ” Down” på den högra analoga spaken för att krympa den checkpoint objektet så mycket som möjligt . Tryck på ” X” för att ställa in den krympta versionen av checkpointen posten som avges objektet . Ändra Max Avgiven värdet till ” en ” och det aktuella värdet till ” oändlig ”. Tryck på ” Cirkel ” för att spara och avsluta sändaralternativ.
7

Använd Capture Object verktyget för att kopiera den utsända krympta checkpoint objekt till objektet inventering . Gå till emitter alternativ och ändra avges objektet till den nyligen fångade krympta checkpoint objekt . Krymp storleken på denna nya kontrollpunkten objektet så mycket som möjligt . Upprepa denna process tills checkpoint posten blir så liten att det är så gott som osynlig .
8

Använd Capture Object verktyg för att rädda den sista checkpoint objekt till objektet inventering . Tryck på ” triangeln ” på alla tidigare sparade checkpoint objekt att ta bort dem från din inventering . Tryck på ” torget ” knappen samtidigt belysa den osynliga checkpoint notering i din inventering för att öppna objekt Detaljer menyn . Ange ett namn för objektet och tryck på ”Circle ”-knappen tre gånger för att återgå till huvud Popit menyn .
9

Välj ” Godbitar Bag ” och bläddra till My Object delen av menyn . Markera den osynliga checkpoint objekt och tryck på ” X” för att placera in den på din nivå . Addera

Kommentera