Hur man gör Naruto i Mutants & Masterminds

” Mutants och Masterminds ” är ett derivat av Generic Universal Roleplaying System ( GURPS ) , ett system för att skapa rollspel som är redo för crossover . I det , spelarna anta rollen som superhjältar och delta i episka kampanjer liknande dem i ” Batman ” eller ” Superman ”. Även som en anime ninja Naruto inte passar perfekt i dessa paradigm , kommer han nära nog för att arbeta inom ” Mutant och Masterminds ” universum . En liten spelare diskretion kommer att krävas under karaktärsskapande , eftersom du inte kommer att kunna perfekt detalj Naruto förmågor med hjälp av detta system . Instruktioner
1

Välj en hjälte arketyp . Av de 13 alternativen i ” Mutants och Masterminds , ” Energy Controller och kampkonst passar honom bäst . Varje fångar en aspekt av hans förmåga , men också utesluter andra. Till exempel som en Energy Controller , kommer han att ha tillgång till en faksimil av hans räv – svans chakra tekniker , men han kommer inte att ha mer generiska kampsportare förmågor . Däremot , som en kampkonst som han kommer att kunna utföra ninja bedrifter som muren hoppar , men han kommer inte att ha möjlighet att utnyttja räven – tail chakra . Valet mellan dessa två vägar är upp till dig .
2

Tilldela Narutos eluttag . Mängden eluttag du har att spendera är upp till ditt spel herres godtycke . Oberoende av de särskilda nummer , Naruto – som en ninja – kommer att gynna vissa drag . Av alla hans drag , skulle ” fingerfärdighet ” vara den högsta , avspeglar hans snabbhet och reflexer . Nästa han skulle gynna ” styrka ” och ” Charisma ”, det första på grund av hans ansträngande träning och den andra på grund av hans öppenhjärtiga och entusiastiska väsen . Efter dessa egenskaper skulle vara ” konstitution ”, ” vishet ” och ” intelligens ” i fallande ordning . För alla hans talanger och heja , är Naruto en enfaldig karaktär och skulle ha låg ” Intelligence ” poäng för att matcha . Addera 3

Ställ Narutos ” Defense ” och ” seghet ”. Än en gång , kommer dessa varierar beroende på effektnivå som anges av spelledare , även om Naruto kommer att gynna ” Defense ” över ” seghet ” – vilket speglar hans snabba reflexer samt hans liten ram
4 < p . > Beräkna hans sekundära egenskaper, såsom ” Initiative . ” En formel för var och en av dessa är anordnad på teckenarket . Beroende på hur många effektklasser och spelledaren har gett dig och hur du tilldelat dessa punkter , kommer de härledda egenskaper varierar . Trots detta så länge du tilldelat honom drag trogen sin karaktär , kommer Naruto har sekundära egenskaper som gynnar hastighet . Addera

Kommentera