Hur man skapar Cloud Strife i 3D Dot Game Heroes

” 3D Dot Heroes ” är en PlayStation 3- spel som en hyllning till gamla åttabitarsspelmed sin unika 3D- pixelstil. En av de mest attraktiva funktioner i spelet är möjligheten för spelare att skapa sina egna modeller för huvudpersonen med hjälp av editorn . Samtidigt behärska pixel redaktör kommer att kräva tid , konstnärlig skicklighet och kreativitet , kan spelarna snabbt lära sig många av de tekniska aspekterna av redaktören för att hjälpa dem i deras resa . Snart ska alla spelare kunna skapa modeller som en Cloud Strife , Donkey Kong och Link modell . Instruktioner
1

Sök på Internet efter en pixelated bild av det tecken som du vill återskapa . Om du inte kan hitta en pixelated bild , kommer en bild räcker . Pixelated bilder är optimalt eftersom de platser och färger pixlarna kan överföras direkt in i spelet .
2

Skapa en stående modell som ska användas som utgångspunkt för alla sex bildrutor i din karaktär . Välj ” Stand ” och klicka på ” Redigera Pose . ” Addera 3

Lägg bildpunkter till den centrala rutan för att göra den grundläggande bilden av din karaktär . Se till att du orientera karaktären med framsidan vänd mot den gula pilen längst ned på skärmen .
4

Skapa fötter tecknet längst ned i lådan pixel och arbeta dig uppåt . Det är oftast bäst att börja på botten eftersom det hindrar dig från att göra karaktärer som är för lång eller för kort .
5

Bygga kroppsdelar uppåt längs kroppen . Efter fötterna , bygga ben , bål , armar och huvud . Använd vit för Cloud hud , blå eller svart för hans kläder och gult för hans hår . Lägg till ett bälte av en annan färg än hans kläder att kontrastera sin outfit.
6

Konkretiserar din karaktär genom att utöka dimensionerna av karaktären framåt och bakåt . Modeller brukar vara adekvat bred och hög , men ofta saknar djup . Lägg djup till din karaktär bröst , öka tjockleken på huvudet och förlänga fötterna . Cloud Strife s tjockaste punkterna är hans hår och bröstet , så vara säker på att lägga massor av djup .
7

Kopiera ”Stå ” poserar för ” Walk 1 ” pose . Öppna ” Walk en ” pose och redigera den genom att klippa och klistra in alla bildpunkter på ett ben en enda pixel framåt . Gör samma sak för det andra benet , men i motsatt riktning .
8

Kopiera ”Stå ” pose för ” Walk 2 ” pose och följa samma process för Walk 1 pose . För Walk 2 pose , invertera fötternas position . Om det högra benet var framåt i Walk 1 , gör den till den bakre benet i Walk 2 .
9

Kopiera ” Standing ” pose för ” Hurra ” pose . Flytta alla pixlarna upp ett steg att ta efter hoppning . Rita om armarna på en uppåtgående position för att indikera spänning .
10

Kopiera ” Standing ” posera för ” Attack 1 . ” Rita karaktärens vänstra arm framåt i ett slående läge . Du kan rita om benen för att emulera en aggressiv strids pose , om så önskas .
11

Kopiera ” Attack 1 ” poserar för ” Attack 2 ” pose . Rita karaktärens högra arm fram emot att emulera en attack pose . Addera

Kommentera