Hur man Tweak Oblivion för Vista

” The Elder Scrolls IV : Oblivion ” är ett grafiskt rikt rollspel med en stor värld som får lägre -end datorer stamma . Spelets menyn ”Options” kan du justera olika aspekter av spelet , inklusive inställningar och grafisk kvalitet . Med en sådan resurskrävande spel , är avgörande att hitta den rätta balansen i spelets grafikinställningar för att se ” Oblivion ” löper smidigt . Alla i spelet alternativen är samma oavsett vilken version av Windows du använder , så Windows Vista-användare har samma tweaking alternativ som Windows XP och Windows 7-användare . Instruktioner
1

Launch ” The Elder Scrolls IV : Oblivion ” från ikonen launcher , placeras på ditt skrivbord när du installerar spelet . Klicka på ”Alternativ” och lokalisera ” Vsync ” under ” -läge . ” Inaktivera detta kommer att höja din in- game bildhastighet , men kan ge bildbrytningen , där delar av bilden inte anpassa perfekt för korta tidsperioder . Efter att aktivera eller inaktivera Vsync , klicka på ”OK ” och ”Play ” för att starta spelet .
2

Klicka på ”Alternativ ” när spelet laddar till huvudmenyn . Inställningen ”Upplösning ” avgör hur många pixlar är på skärmen på en gång , vilket ändrar kvalitet. Lägre upplösningar ser inte så vacker , men spelet går snabbare . Den ” Texture Size ” inställnings erbjudanden ” Small ”, ” Medium ” och ” Large ”. Detta avgör kvaliteten på alla 2 – D bilder i spelet , inklusive de ” skins” draperade över 3D-föremål . ” Large ” ger den bästa bilden , men kräver det mesta av din dator .
3

Justera ”Ljusstyrka ” för att passa dig . Detta alternativ har ingen negativ inverkan på prestandan .
4

Justera reglagen för de kommande sex alternativ , ” Träd Fade ”, ” Actor Fade ”, ” Post Fade ”, ” Object Fade ”, ” Gräs Avstånd ” och ” View Avstånd . ” Dessa bestämmer hur många avlägsna objekt visas för varje kategori . Till exempel att sänka inställningen ” Tree Fade ” gör träden långt borta i spelvärlden att försvinna . Sänkning dessa inställningar minskar belastningen ” Oblivion ” rika grafik sätta på ditt system genom att ge din dator mindre saker att ladda på en gång . Samtidigt sänka dem höjer prestanda , sänker den grafiska kvaliteten , så att du ser fjärran objekt visas ur luften när du närmar dig dem .
5

Toggle ” Främmande land ”, ” Distant Byggnader ”och” Distant träd ”på eller av. Dessa alternativ ger liknande resultat till glidalternativdu just som du bara inte kan justera dem , du helt enkelt välja mellan dem är synliga eller osynliga . Medan du vrider dem ” off ” förbättrar prestanda , det gör att hitta viktiga landmärken och byggnader svårare eftersom man måste vara så nära dem för att göra dem synliga .
6

Justera ” Int . Shadows ” och ” Ext . Shadows ” skjutreglage . Dessa respektive bestämma detaljerna i skuggor spel tecken gjutna när du är inne i byggnader och utomhus i den öppna spelvärlden . Sänkning dessa inställningar minskar detaljer och antalet skuggor men förbättrar prestanda.
7

Välj en inställning för de kommande tre skuggalternativ, som kallas ” Själv Shadows ”, ” Skuggor på gräs ” och ” Tree Canopy Shadows . ” Den första bestämmer detaljerna i skuggor på tecken. Den andra vänder skuggor på gräs på eller av . Det sista alternativet vänder skuggorna av träd skärmtak på eller av . Ju lägre inställningar , desto bättre prestanda i allmänhet . Det sista skugga alternativet ” Shadow filtrering , ” avgör kvaliteten på alla aktiverade skuggor . Slå på den ger högre kvalitet skuggor med mjukare kanter , men kan drastiskt lägre prestanda .
8

Justera ” Speglande Dist ” reglaget för att justera hur reflekterande och glänsande fjärran objekt är . När på nära håll , saker som sköldar och svärd avger en reflekterande glans . Med reglaget åt höger , avlägsna objekt förblir blanka . Minska detta alternativ ofta förbättrar bildhastighet .
9

Välj mellan ” HDR Lighting ” och ” Bloom Lighting . ” High Dynamic Range belysning är det mer realistiskt , men också den mest grafikintensiva. Alternativt , slå dem båda av för bästa prestanda , men minst realistiska ljuseffekter .
10

Justera ” Vatten Detail ” inställning för att bestämma hur realistiskt vatten ser ut . ” Water Reflections ” inställt på ” On ” låter vattenytan reflekterar föremål och karaktärer . Den ” Vatten skvalpar ” alternativet anger detaljnivån i krusningar när du interagerar med vattnet , som när man kastar något i en sjö. Ingen av vatten Optionerna har en mycket stor inverkan på prestanda .
11

Välj antingen ” På” eller ” Av” för ” Fönster Reflections . ” Detta alternativ bestämmer om windows återspeglar deras omgivande områden eller inte . Medan inaktivera kan erbjuda en liten prestandaökning , är det oftast inte nödvändigt .
12

Ställ in detaljerna av blod stänker i spelet med hjälp av ” Blood dekaler . ” ” Hög ” låter blod visas på tecken och andra objekt , medan ”låg ” har blod visas endast på marken och med mindre frekvens . Stänga det tar bort allt blod från spelet . Turning den till ” Låg” eller ”Av ” kan förbättra prestanda i stora strider där många av striderna sker på skärmen samtidigt .
13

Klicka på vänster eller höger pilarna bredvid ” Kantutjämning ” till växla den här inställningen . Kantutjämning avgör hur smidigt eller ojämna linjer visas . Högre siffror innebär bättre kvalitet och mer realistisk grafik , men denna inställning har en stor inverkan på prestandan ; högre inställningar sakta spelet ner om du inte har en dator tillräckligt snabbt för att hantera det .
14

Klicka på ” Return ” två gånger och , om du ändrat dina grafikinställningar , ” Exit ”. Starta om ” Oblivion ” för att aktivera de ändringar du har gjort . Spela spelet för att avgöra om dessa inställningar fungerar för dig och justera dem därefter. Addera

Kommentera