Hur man gör en Halo Reach Invasion Map

En Invasion kartan i Halo Reach är inte så svårt som att bygga en karta normalt i Forge -läget . Det kräver bara lite mer djupgående arbete och specifika punkter för att få en karta som är tillgänglig och roligt att spela . Här finns ett par riktlinjer för att bygga en rolig karta att spela i Invasion läget . Instruktioner
1

Build tre mål för varje fas av spelet. Först En Territory mål genom att placera ett objekt på kartan och ge den INV_OBJECTIVE värde och definiera området runt den. För det andra , skapa ett område för Assault med INV_OBJ_FLAG värdet och CTF mål med INV_OBJECTIVE värde och definierar även området runt den. Slutligen tilldelar en fas nummer ett , två eller tre till varje mål genom Spawn Sequence fältet . Köpa 2

Ställ in tre spawn platser för var och en av spelarna på de spartanska och Elite sidor. En första spawn plats först för varje sida när de börjar matchen med antingen rött eller blått . För det andra , skapa en Backfield spawn plats för båda lagen så att de kan leka i olika fläckar på kartan med hjälp av INV_RES_ZONE värdet . Slutligen , skapa en steg spawn plats med hjälp av en INV_RES_P1 eller P2 eller P3 värde , beskriver varje P vilket lag kan använda den med 3 är båda lagen .
3

Skapa en säker zon för karta eftersom kartan behöver gränser för att göra spelet roligare . Med hjälp av en hård Safe Zone kommer att döda spelaren vid ankomst medan med en mjuk Safe Zone , kommer de att ha 10 sekunder på dig att komma tillbaka till kartan . Addera

Kommentera