Hur fungerar det Xbox Kinect rörelsesensor Work

? Kinect , Xbox : s rörelsekänsliga inmatningsenhet , kan du styra din konsol med dina rörelser och röst . Den analyserar vad den ser 30 gånger per sekund så att den kan reagera därefter . Varje Kinect innehåller en osynlig ljuskälla för att lysa personer och objekt , ett sensorchipför att mäta avstånd till vissa punkter och unik inbyggd programvara bildbehandling för att skapa en djup karta över vad som finns framför kamerorna . Aggregerade data

Mjukvaran som driver Kinect -enheten har möjlighet att dra nytta av en enorm databas med uppgifter från verkliga scenarion . Denna stora samling av provuppgifterär det som gör att Kinect kan känna igen människor i olika höjder , åldrar och kroppsstorlekar, och bär olika kläder . Varje Kinect samtal tillbaka till Microsofts data knaprande servrar för att få hjälp att tolka vad den ser framför sig och att ta fram rätt svar .
Hårdvara

tre viktiga komponenter som utgör en Xbox Kinect -enhet är VGA -kamera med en upplösning på 640 x 480 bildpunkter , en djupsensoroch en multi – mikrofon . Djupet -sensorn har en monokrom CMOS-sensor och en IR- projektor , som båda används för att skapa en 3D-karta över vad som finns i rummet – osynligt ljus projiceras ut från Kinect , som sedan mäter den tid det tar att gå tillbaka för att träna avstånd . Addera Noggrannhet och flexibilitet

Xbox Kinect kan mäta djupet till 1 cm , och höjd och bredd till inom 3 mm . Djup -och färginformation används tillsammans för att göra Kinect bättre på att känna igen där kroppsdelar och föremål start och slut , och sensorn bygger också på uppgifter som lämnats till den från appen eller spel som för närvarande körs – Om du tittar på Netflix , till exempel , det ser för navigering gester ; om du spelar en dansspel, det ser ut för den typen av rörelse istället . Kinect har också förmågan att känna igen och skilja mellan ansikten .
Primesense

Primesense utvecklades ursprungligen rå teknik som licensierats till Microsoft för att ligga till grund för Kinect rörelsesensorn. Det arbete företaget hade byggt på befintliga ” time of flight ” metoder där ljuset studsade tillbaka från ett föremål , genom att koda data inom de infraröda strömmar för att få en mer korrekt bild när den returneras . Objekt inom ett rum skapa deformationer i ljuset som det reflekteras tillbaka , vilket ger Kinect de data som behövs för att upptäcka former och människor . Sensorn ser för mänskliga torsos först och främst då för armar och ben , och sedan försöker gissa var dessa kroppsdelar kommer att vara i några mikrosekunder sikt samt var de är nu . Addera

Kommentera