Spel att spela på en SMART Board

Designad av SMART Technologies , SMART Board ser ut som en vanlig whiteboard men är verkligen en dator med touchscreen -teknik . Denna typ av verktyg är perfekt för inställningen klassrummet , eftersom det fungerar som en projektor och sparar anteckningar som lärare och elever skriver på sin skärm med digitalt bläck . SMART Board kan även klass spela spel som riktar en mängd olika inlärningsfärdigheter. Det finns många interaktiva spel du kan spela på en SMART Board . Art Games

Utbildningssidasmarttech.com har ett omfattande index av aktiviteter och spel som kan fungera för Smart styrelsens klassrumsmiljö . En av dessa leder till Artgames på albrightknox.org . De olika spelen är för barn, med åldern är från förskolebarn till 6: e klassare . De Artgames använda målningar av mästare konstnärer att införa lektioner , samt att engagera barnens visuella känsla . Genom dessa aktiviteter , kommer barnen också lära sig att uppskatta kultur och konst .
Uncross Lines

webbplats smartboards.typepad.com listor här spelet som en av dess favoriter, även om det inte har den tid som andra populära spel har . Uncross Lines känns som kattens vagga , barnspel där spelaren bildar olika mönster genom trassel och reda ut sträng , utom här finns det bara reda ut . Varje nivå funktioner korsade linjer som förbinds med hörn , som är vad spelaren flyttar till uncross linjerna . Nivåerna framsteg i svårigheter , men spelet som helhet ger en spelare den mentala motsvarigheten knäcka knogarna , vilket ger en känsla av lättnad som knutarna av linjerna kommer ångra. Det här spelet kan granska begreppen geometri för mitt elever och äldre, men sitt engagemang av spatial intelligens gör sin publik mer varierande . Addera Jigsaw Sudoku

Sudoku är ett rutnät nummer pussel som människor att lösa på papper , men datorn gränssnittet är inte det enda som gör detta Flash spel annorlunda. I Sudoku är målet att fylla i de tomma rutorna på nätet med valfritt antal 1-9 följande restriktioner : varje nummer ska visas endast en gång på varje rad , en gång på varje kolumn , och en gång på varje region , som består av 9 rutnätsceller . Medan Flash spel , som heter Jigsawdoku följer dessa grundläggande principer , är en skillnad att istället för att skriva, spelaren styr brickor av siffror på målet rutnätscell . En annan skillnad är att Jigsawdoku låter spelaren ta spelet till sin specifika nivå . Alternativen för storleken på nätet och nivån på spelet är 4 av 4 , 6 av 6 med lätt och medel nivåer och 9 av 9 med lätt , medel och svår nivå . Slutligen erbjuder det här spelet till viss intelligens spelaren har . Det finns tre typer av brickor som hon kan välja mellan. Om spelaren har god logisk – matematisk intelligens , kan hon hålla sig till nummerplattor. Om hennes kunskaper är mer fysisk , kanske symbolplattorpassar henne bättre . Om hon är mer hemma med bokstäver , då bokstavsbrickorna är för henne . Addera

Kommentera