Pedagogiska spel för gymnasieelever

Använda spel i undervisningssyfte hjälper till att aktivera tankeprocesser och samtidigt ha roligt och utbildningskoncept . High school är en perfekt tid att använda konceptuella spel som också ger livskunskap . Spel som används i utbildningsmiljöer bidrar till att stärka teambuilding och öka självförtroendet . Ett annat sätt att lära Science

Reaktion , spelet av molekyler , är ett brädspel som testar kemiska reaktioner . Den lär strategi och skapande . Den som bygger de flesta molekyler vinner

Ditt barn har vuxit upp med hjälp av datorn , men kan inte tänka på hur det fungerar . i denna process , kan han tänka ut sin egen Ethernet. Att göra detta projekt lär ditt barn om elektronik och Internet . Han behöver en Ethernet-kabel , kontaktdon, sax och kabel crimper . Ta av kabel kärven och titta på de olika trådarna . Lägg försiktigt ut kablarna , grön /vit , fast grönt , orange /vit , helt blå , blå /vit , orange, röd /vit, röd . Lägg trådarna platt. Trim dem och se till att kablarna är i rätt tråd ordning . Håll kontakten med klämma vänd bort från dig . Se till att vistas platta trådarna ; annars kommer de inte att hålla anslutningen. Crimp pressa pluggen ; göra samma sak med den andra sidan . Med hjälp av en kabel testare , testa anslutningarna . Nu har du en kabel för att surfa på nätet !
< P> För en annan vetenskap spel , gymnasieelever öppna för det första kapitlet av sin vetenskap text. Som grupp , eleverna besluta om ett ämne i boken . Studenterna måste bestämma kontroverser , till exempel kommer det att finnas en debatt . Om ja, vilka material de behöver för att bestämma hur man svara på frågorna ? Eleverna frågar vilka fakta de behöver för det här ämnet . De har 20 minuter att gå igenom den vetenskapliga metoden för att ställa frågor .
Lärande livskunskap Spel

Gazillionaire är ett spel som lär företag , ekonomi och matematik . Används över hela landet , omfattar det sociala studier med nationalekonomi . Gazillionaire är en simulering spel där eleven är ansvarig för en verksamhet i yttre rymden . Spelaren gör alla beslut som är beroende av att driva ett företag , från tillgång och efterfrågan på vinstmarginalerna .
Zapitalism är ett företag simulator och köra på fantasy ön Zapinalia . Detta spel är inriktat på affärs , ekonomi och matematik . Det är mer komplicerat än Gazillionaire .
Profitania , måste spelaren driva en fabrik i en värld som är underjordiska . Denna simulering är mycket komplex . Addera Den ambulerande Reporter

Vad sägs om en kringflackande reporter pedagogisk verksamhet för ditt high school student ? Har din elev bestämmer syftet med rapporten . I en anteckningsbok skriver hon ner några av de frågor om ämnet . Inte bara kan detta vara en skriftlig rapport , kan hon presentera det som en show . Hon kan använda sin iPod för att spela in och intervjua material . När hon intervjuar människor , skriver hon också ner sina berättelser . Efter att hon redigerar data på sin dator , kan hon spela för sin publik . Addera

Kommentera