Så spelar Advanced Dungeons & Dragons på Intellivision

Intellivision är en klassiskt spelkonsol släpptes 1979 för hemmamarknaden. Under dess release , producerade Intellivision 125 spel, inklusive ” Advanced Dungeons & Dragons : Klart Mountain ” . Denna patron tog ett slumpmässigt genererade avskalade ” Dungeons & Dragons ” värld till konsolen där du kontrollerade ett litet band av tre äventyrarna ut för att hitta de två halvorna av Crown of Kings . Även enkel i spel , för att få den fulla upplevelsen av att spela , måste du veta exakt vad var och en av de 12 styrenhetens knappar gör och precis vad varje spel icon represents.Things du behöver
Intellivision konsol
Avancerad ” Dungeons & Dragons ” Intellivision patron
Visa fler Instruktioner
1

Skjut pappersöverläggi Intellivision ansvarige att täcka det numeriska tangentbordet . Överlägget innehåller kontrollerna för spelet med det numeriska tangentbordet som representerar riktningsstyrning, ”Rensa ” knappen på dynan utför upphämtning av artiklar , ”0 ”-knappen ger dig en räkning av dina tillgängliga pilar och det och det ” Enter” tjänstgör som ett utträde nyckel .
2

Placera spelkassetten i öppningen på höger sida av konsolen och slå sedan på konsolen på . Vänta tills startmenyn visas , välj sedan en svårighetsgrad . Ju högre nivå väljs , desto färre pilar som finns i spelet och snabbare monstren flytta . När du har valt en svårighetsgrad , visas en over kartan på skärmen . Addera 3

Hitta din position på kartan genom att söka efter ett litet hus ikon , är din strävan att nå vulkanen ligger på den andra sidan av kartan. För att nå vulkanen , måste du resa längdåkning . Karta ikoner representerar olika hinder i din resa med svarta berg representerar fängelsehålor , blå linjer som representerar floder kräver båtar för att korsa , svarta linjer är väggar som kräver nycklar att korsa , mörkt gröna områden skog kräver axlar att korsa och bruna berg representerar unpassable terräng . Du kan hitta axlarna och båtar i dungeons.
4

Använd kontrollen för att flytta runt på kartan , ditt parti tre äventyrare visas som tre prickar på kartan bakgrunden . Flytta nära fängelsehålor ändrar fjällfärger. Grå fängelsehålor är enkla och innehåller pilar som skatt , blå är medium och innehåller båtar och pilar , de röda fängelsehålor är medelhårt med yxor och pilar medan de lila bergen är hårt innehåller nycklar och pilar . Flytta din fest till en fängelsehåla för att komma in .
5

Använd kontrollen för att flytta din fest via dungeons. De dungeons består av korridorer och rum med ert parti som representeras av en enda siffra som bär en pilbåge . När du flyttar genom hela fängelsehålan , använd pickup för att hämta skatten från golvet . Tryck på en riktningsknappen mot ett monster för att skjuta pilar – det enda vapen som finns – på varelsen . De flesta kräver 1-3 pilar för att döda . Håll koll på din pil räknas genom att räkna piltangent. Spelet avger ett pipljud för varje pil i ditt koger . Att ta skada under strid kommer att ändra färgen på din karaktär ikon ändra det till blått med lätta skador , sedan rött för svåra skador innan döden förvandlar din karaktär till en hög med aska .
6

Starta hålan över vid ingången med en ny karaktär i ditt parti och samma startutrustningnär din nuvarande karaktär dör . Efter uppsamling av bytet från hålan , lokalisera stege som leder utanför , tryck sedan på EXIT.
7

Passera hinder genom att gå igenom dem om du har rätt objekt i ditt lager . Skriv in den sista dungeon genom att kliva upp på vulkanen . Kämpa dig fram till de två krona bitar och vinna spelet . Addera

Kommentera