AMI fusk för erövringar Longbow

” erövringar Longbow : The Legend of Robin Hood ” är en 1991 grafisk äventyrsspel publiceras av Sierra On -Line för både Commodore Amiga och PC . Som spelets titel antyder , spelare kontrollera den legendariske Robin Hood som försöker återställa Richard I till den engelska tronen , och samtidigt undvika de lömska planer sheriffen av Nottingham och hans kumpaner . För spelare som fastnat på någon del av ” erövringar Longbow : The Legend of Robin Hood , ” en genomgång är det perfekta sättet att hjälpa framsteg i spelet . Dagar One – Fyra

Från spelets början , gå till kullen med utsikt Watling Street . Tala med Little John och vänta på en man att börja jaga en kvinna på gatan . Stoppa dem och skjuta mannen . Gå att sova och få en smaragd hjärta i dina drömmar . Följande dag , gå två skärmar ner och en i väster och skjuta munken som attackerar Maid Marion . Ta toffeln hon ger dig . På dag tre , gå till samma ställe som dag ett och vänta på en tiggare för att komma fram . Ge honom pengar för sina kläder . Sätt kläderna på , besöka centrum och lämna toffeln till staden skomakare . Han kommer att lämna dig en kam . Ta det och gå vidare till dag fyra . Dag fyra , hitta Maid Marion och prata med henne . Ge henne kammen och smaragd hjärtat . Gå tillbaka till vetter och skjuta vakten som finns där .
Dagar Fem och Sex

Gå till vetter plats igen och döda munken med en quarterstaff . Ta hans kläder och bära dem , samla i visselpipan och påsen också. Gå till träsket och blåsa visselpipa . Få inne i båten och segla mot vakten . Tala med vakten , lämna honom i visselpipan och påse sedan besvara hans tre gåtor . Gå in i byggnaden , och prata med Prior i eldfasta . Res till det nordvästra hörnet av byggnaden för att tala med fången sedan besöka Prior igen . Släpp repet och låta fången fri . Res till det sydöstra hörnet av byggnaden och få rullnings från racket . Ta bägare från Prior bord , gå till fängelset och lämna versen från scroll till gycklare . Följ gycklare till båten och tryck ner till vänster , överst till höger och övre vänstra gargoyles för att öppna porten . På dag sex gå tillbaka till vetter och hotar prästen med din armborst . Ta hans kläder och besöka staden igen . Gå till St Mary , få tvätten från familjen och få vinet fat från abboten . Gå tillbaka till slottet och ge vakten ett öre . Res till puben , ge fatet till mannen där och titta på den sänkte skopan . Spela Nio Man Morris på puben och vinn en ametist . Öppna källardörren , öppnar den tomma tunnan och klättra in den hemliga tunneln . Res genom tunneln till St Mary . Drick med abboten och använda ametist på sin mugg . När han är berusad , söka sin kropp och ta pengar från honom . Gå till sitt rum och titta under kudden för att få ett pussel låda . Ange tunnlarna , resa till titthåletoch invänta vakterna att lämna. Kör inne , satte fyra slantar på bordet och springa ut igen . När vakterna lämnar en andra gång att öppna luckan och använda bältet på den för att rädda bröderna där. Gå tillbaka genom den hemliga tunneln , genom puben och välsigna sheriffen . Bring bröderna till änkan och ta den gyllene nätet .

Dagar Sju till nio

Läs versen och skriv initialer alla tecken som säger något att öppna pusslet rutan . Tala med Marian och lämna henne rullnings . Res tillbaka till skogen och vänta på pixie att visas . Använd nätet för att fånga honom och be honom att ta dig till den gröna mannen . Svara på hans gåtor och vidare till dag åtta . Gå tillbaka till vetter och stoppa skytten . Ge honom pengar för hans kläder och besöka centrum . Gå till mässan , lämna den lärde en annan rulla och gå in i tävlingen . Split sin pil i mitten för att vinna den gyllene pilen . På dag nio , komma till närmaste lund så snabbt som möjligt för att undkomma vakterna . Titta på grove , klicka på ” hand” -ikonen och klickar på dig själv . Detta kommer att göra dig till ett träd , så att du kan komma undan vakterna . Res till vetter , döda handlaren och ta hans kläder och smycken . Använd rouge på dig själv för att ändra din hårfärg . Gå till slottet , tala med sheriffen och lämna honom i montern . Lämna rummet när han frågar dig fler frågor och gå till skogen . Ta sheriff tillhörigheter där. Addera dagar Tio till Tretton

På dag tio , blåsa horn för att ringa dina vänner . Lyssna på alla sina planer och välja Little Johns . Bär eldstad och gå till puben . Prata med killen där tills han låter dig i källaren . Gå in i den hemliga passagen igen och följ den till St Mary . Rese norr och nå labyrinten. Gå ur labyrinten och öppna dörren för att rädda Marion . Gå till pil och använda smaragd hjärtat att läka Marion . På dag elva , blåsa horn och använda Friar Tuck plan att bakhåll tåget . På dag tolv , förvandlas till ett träd så snart som möjligt för att undvika eventuella fiender . När de har gått , gå till vetter och ge riddaren lösenordet. Prata med honom och skjuta honom när han försöker attackera dig . På den trettonde och sista dagen gå till träsket . Bär vatten ring att kalla vattnet anda och prata med den . Få i båten och följa andan till tornet . Ta på murgröna och använda ” GORT ” spell att göra murgröna växa . Klättra murgröna och tala med riddaren . Visa honom lösenordet och klättra ner murgrönan igen . Spelet är nu klar och kommer att visa slutsekvensen. Addera

Kommentera