Tekniker på Målning Berg

Eftersom mänskligheten började sätta bläck på papper , har berg gav en oändlig källa till förundran och inspiration . Deras gamla majestät orsakar även de mest väl tillrygga konstnärer att stanna och hämta andan . Att stjäla en stund då och begå bergiga landskap till arbetsytan är ett realistiskt mål för början målare , även om det bör ske med omsorg för att få de resultat du vill . Realist

Realistiskt målade berg är bland de svåraste att måla , främst eftersom det finns en stark detalj som krävs. Eftersom du målar exakt det du ser är det ibland bäst att ta ett fotografi av den scen som du vill måla . Detta kommer i huvudsak att frysa ögonblicket på plats , vilket ger dig gott om tid att studera bilden och ger den mest realistiska målning möjligt . Utmärkta exempel på realistiska berg målningar kan hittas i tidiga upplagor av National Geographic Magazine , samt arbete Albert Bierstadt .
Impressionistiska

Måla berg i impressioniststil kräver mycket mer vård än att måla i den realistiska stilen . Betoningen på att måla en impressionistisk pjäs är i ljus och rörelse . I stället för att koncentrera sig på berget själv , vara mycket uppmärksam på hur de lätta projekten på berget , och hur ljuset rör sig hela dagen . Var uppmärksam på rörelser kring berget , till exempel fåglar, vajande träd , motioner av floder eller vattenfall . Addera Cubist

Måleri berg i den kubistiska stil kräver att du bryter ner bilden i dess beståndsdelar och visar flera olika synvinklar av berget från samma perspektiv. Tänk på det här sättet : Berg är inte helt runda sfärer . De har outcroppings , områden som är fria från träd och djupa raviner och raviner . I kubism , visar du alla dessa till betraktaren . Överväga att ta fotografier av berget från norr, söder, öster och väster . När detta är gjort , översätta alla dessa till en enda vy som använder basfärger . För en uppfattning om hur det är gjort , studera Paul Cezannes ” Quarry Bibemus . ”
Expressionist

Den underliggande filosofin bakom expressionism är tolkningen av en scen genom betraktarens känslor . För att göra detta kräver särskild självdisciplin , som ni måste se vad du tycker om berget och den omgivande terrängen och förbinder det till duken . Till exempel inte berget fylla dig med skräck ? Du kanske måla den svart med hotfulla moln som omger den och mörka , varelse -angripna skogarna som omger den. Om du känner dig blå , måla det uteslutande i blå toner . Likaså om du känner dig glad över att vara i naturen medan målning berget , måla det med ljusa färger luftiga och breda, kraftfulla penseldrag . Addera

Kommentera