Idéer för Ledtrådar för en skattjakt

skattjakter kan lägga roligt att Halloween fester , födelsedagskalas , camping resor och andra tillfällen . De kan spelas av individer eller grupper . Spelare får en rad ledtrådar som tar dem från en plats eller ett objekt till ett annat . Den spelare eller lag för att nå alla de föremål eller platser först vinner spelet . Ledtrådar för Routes

En skattjakt som äger rum på en anvisad väg kommer att hålla alla spelare på väg i samma riktning . Ledtrådar som ges kommer bara innebära platser eller föremål längs vägen. Till exempel kan en ledtråd läsa , vad som händer på 19:00 på grannskapet skolan? För att ta reda , spelarna kommer att behöva gå till skolan och kolla anslagstavlan . När de får veta vad som händer på 07:00 , de föra den informationen tillbaka med dem i slutet av matchen .

Spelarna skulle då läsa nästa ledtråd . Det skulle antingen vara på en lista som delas ut i början av spelet , eller placeras på skolans anslagstavla . Den första spelaren eller laget att nå alla ledtrådar och göra det tillbaka till hemmabasenvinner .

Ledtrådar för Locations .

När skattjakten inte är på en utsedd rutt, ledtrådar måste vara mer specifik . För att få spelarna från en plats till en annan , kommer ledtrådar inkluderar platsinformation . Till exempel kan en ledtråd vara att korsa bron till lekplatsen , där du kan se en gunga . Spelarna kommer att behöva ta reda på vilka lokala lekplatsen har en bro från det , sedan gå till gungställning. Nästa ledtråd , som ligger på gungställning , skulle berätta för spelarna var att gå nästa . Planeraren kan kräva spelarna att ta en bild av sig själva genom att platsen för att bevisa att de var där . Den första att nå den slutliga placeringen vinner.

Object ledtrådar

I skattjakter som innehåller objekt ledtrådar , varje spelare eller lag får en lista med objekt de måste hitta på egen hand . Listan kan innehålla en gräsmatta gnome , borste , lyktstolpe , eller någon annan slumpmässig objekt som kan hittas i de flesta samhällen . Planeraren kräver att spelaren eller laget att antingen få tillbaka de objekt eller ta ett foto för att bevisa att de fann dem . Spelare går sedan ut för att hitta objekten på listan . Spelare som kommer tillbaka den snabbaste , och med de flesta objekt på listan , vinna spelet . Addera

Kommentera