Lär känna dig Mötes Idéer

Vid planering av möten för vuxna eller barn som inte känner varandra , kan du ordna några få – att-veta -du idéer för att bryta isen . Idéer som t.ex. aktiviteter och spel tillåter också alla en chans att träffa och få nya vänner . Underhållande idéer kommer att hålla alla inblandade i mötet , och samtidigt ha roligt på samma gång . Namn

Lär namn genom att be alla att sitta i en cirkel . Ge en människa en badboll och ha henne kasta den till någon i cirkeln . Den spelaren måste skrika hennes namn och kasta bollen till en annan spelare , som måste skrika hennes namn som hon fångar bollen . Varje spelare måste skrika hennes namn när hon fångar bollen . Efter att ha gjort den aktivitet under omkring 15 minuter , har spelarna skrika namnen på andra som den personen fångar bollen . Detta hjälper alla att lära sig varandras namn .
Circle Talk

Be alla att sitta i en ring och prata för att ge alla en chans att lära känna varandra . Berätta för alla att uppge namn och dela med två intressanta fakta om sig till gruppen . Andra idéer inkluderar att ha alla uppger sin favorit hobby eller sport . Alla kan jämföra sina hobbies och intressen . Har dem mingla med varandra för att hitta folk som har samma gemensamma intressen och hobbies . Taltid gör alla en chans att slappna av , när man lär sig om varandra . Addera ditt Aktiviteter

Har varje person att välja en partner . Ge varje person ett anteckningsblock och penna . Berätta paren de har 15 minuter att genomföra intervjuer på varandra för att lära sig så mycket de kan om sin partner . Efter 15 minuter , måste varje person stå framför gruppen och presentera sin partner . Han måste dela några fakta eller intressanta historier som han lärt sig om sin partner till resten av gruppen . Fortsätta verksamheten genom att ha alla byta partner och göra intervjuerna igen . En – mot-en intervjuer ger människor möjlighet att lära sig mer om varje individ som person .
Spel

Spela en omgång få – att-veta – dig bingo genom att be alla att lista några intressanta fakta om sig själva på ett papper innan mötet . Använd de intressanta fakta för att fylla i rutor på bingobrickor . Ge varje spelare en bingobricka när mötet börjar . Spelarna måste mingla med alla att ta reda på deras intressanta fakta . När de hittar ett faktum om någon , måste de ha den personen skriva under torget . Den första spelaren att få fem i rad och skrika ” Bingo ” vinner spelet . Några fakta exempel är ” som ansjovis , ” ” har fyra barn , ” ” varit på Hawaii två gånger ” och ” samla frimärken . ” Alternativt , fastställa en tidsfrist för detta spel , och den spelare som har flest underskrifter när tiden är slut vinner leken . Addera

Kommentera