Hur man gör en bra Halo Karta

Frisläppandet av Bungie Studios ” Halo 3 ” 2007 ingick tillägg av ett nytt spelläge till Halo-serien som heter Forge . I Forge -läget , är spelare ges verktyg för att ändra befintliga kartor eller till och med skapa helt nya kartor från grunden . Medlemmar i Xbox Live kan ladda upp sina kartor till Halo samhället och ladda ner andra spelares skapelser . Som svar på kritik av journalister och fans , inkluderat Bungie en uppfräschade Forge i sina 2010 release, ” Halo Reach ”. Även om det inte finns något i spelet tutorial instruerar dig hur du använder Forge , menyerna möjliggör även en första – timer för att bygga din egen karta . Det finns inget ” fel” sätt att bygga en Halo karta , men efter en del map -making tips kommer att leda till optimala spel- play.Things Du behöver
Halo 3
Halo Reach
Show Fler Instruktioner
karta struktur för Symmetriska Nivåer
1

Bygg lika stora baser på angränsande sidor av kartorna . köpa 2

Stilisera kartan till din personliga vädjan . Varje halva av kartan behöver inte vara helt symmetrisk , men se till att ge någon sida en fördel över den andra.
3

leker tillräckligt långt bort Placera laget så att det är nästan omöjligt för spelarna att bli dödad på den omedelbara starten av matchen .
Map struktur för Maps Asymmetrisk
4

Bygg baser lämpliga för stil av gameplay avsett. Skapa en stor bas som är utmanande att komma in om speltyp är brottet mot försvar. Ge varje lag en lika tillgänglig bas om speltyp inte målbaserad .
5

Stilisera kartan till din personliga vädjan . Asymmetriska kartor ger varje sida olika områden av spel utan att ge ett lag en extrem fördel över en annan . En asymmetrisk karta som ger en sida en fysisk fördel över den andra kan motverkas genom bättre vapen på andra sidan .
6

Bygga ett område eller byggnad nära till mitten av kartan för varje lag att slåss om herraväldet . Detta är inte nödvändigt , men uppmuntras.
Vapen och hälsa
7

Plats vapen spawns lämpligt hela kartan så att varje lag har en lika arsenal för att slåss med . Likaså ställe hälsa förpackningar lämpligt så att varje lag har samma möjlighet att läka sig själva .
8

Ge varje lag en lika stor mängd kraft vapen så ingen del av kartan har en fördel över den andra. Detta betyder inte att varje Rocket Launcher , behöver sin egen det andra laget ; snarare varje effekt vapen kan motverkas genom ett annat energivapenfrån det andra laget .
9

Supply varje spelare med en eller två start vapen som är lämpliga för kartan . Normen för medelstora till stora kartor är DMR som främsta vapen och Assault Rifle som sekundära vapen . För små kartor , är det vanligt att börja med Assault Rife som främsta vapen och Magnum som den sekundära vapen . Addera

Kommentera